سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش جالب کره‌شمالی به فرار شهروندانش از کشور


واکنش جالب کره‌شمالی به فرار شهروندانش از کشورایسنا/ پیونگ یانگ کره جنوبی را مقصر فرار 13 شهروند کره شمالی از چین دانست و آن را یک "رویداد آدم ربایی بی‌سابقه" خواند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، صلیب سرخ کره شمالی این رویداد را یک اقدام تحریک آمیز جدی دانست و نسبت به پیامدهای غیرقابل تصور در صورتی که سئول این فراری‌ها را به کشور خودشان برنگرداند، هشدار داد.

سخنگوی صلیب سرخ کره شمالی در بیانیه‌ای گفت: این رویداد که توسط دولت دست نشانده کره جنوبی صورت گرفته، یک اقدام تحریک آمیز جدی علیه کره شمالی و توهینی غیرقابل تحمل است که نمی‌توانیم به راحتی بر آن چشم ببندیم.

این نخستین بیانیه علنی کره شمالی از پنجشنبه گذشته است که 13 شهروند کره شمالی شامل یک مرد و 12 زن پس از ارائه درخواست پناهندگی به سفارت کره جنوبی در بانکوک وارد سئول شدند.

کره شمالی به شدت از سئول انتقاد کرده و مدعی شد: کره جنوبی شهروندان کره شمالی را به یک کشور جنوب شرق آسیا می‌کشاند.

یون بیونگ سی، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: این فرار گروهی باید زنگ خطری برای کره شمالی باشد. اگر دولت پیونگ یانگ به انتخاب‌های غلط خود از جمله ساخت و توسعه تسلیحات اتمی ادامه دهد، رویدادهایی مشابه این فرار گروهی صورت خواهد گرفت. در حال حاضر موجی از تغییرات در سراسر آسیا و جهان به راه افتاده است.

وی افزود: باور دارم این پیشخدمت‌های کره شمالی به کره جنوبی آمدند تا آزادی‌هایی جدید پیدا کنند.

از زمانی که کیم جونگ اون در سال 2012 میلادی زمام امور را به دست گرفته، تعداد شهروندان کره شمالی که به کره جنوبی فرار می‌کنند تا حدودی کاهش یافته اما در سه ماهه اول سال 2016 میلادی تعداد فراری‌های کره شمالی به کره جنوبی نسبت به سه ماهه نخست سال 2015 میلادی افزایش یافته است.

به طور کلی از ژانویه تا مارس سال 2016 میلادی 342 شهروند کره شمالی به کره جنوبی فرار کردند در حالی که تعداد این افراد در همین بازه زمانی در سال 2015 میلادی 51 تن بوده است.

بیشتر این فراری‌ها زن هستند اما در سال جاری میلادی تعداد فراری‌های مرد کره شمالی نیز افزایش یافته است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫واکنش تند کره شمالی به آمریکا‬‎