خیز نفت به سمت بالای جدول و رفع ناهماهنگی نیم‌فصل نخست


نفت تهران لیگ‌برتر را با ناهماهنگی بازیکنان جدید آغاز کرد و تا اواخر نیم فصل نخست وضعیت مناسبی در جدول رده‌بندی نداشت اما سه پیروزی متوالی شاگردان منصوریان در هفته های گذشته این تیم را تا رده هشتم جدول بالا آورد تا نفتی‌ها کماکان امیدوار به نیم فصل دوم بمانند.

به گزارش ایسنا، در ادامه بررسی تیم‌های لیگ‌برتری، به وضعیت نفت تهران تیم هشتم جدول رده‌بندی می‌پردازیم.

کلیات:

نفت‌ تهران در چند سالی که از حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران می‌گذرد، همیشه روند رو به رشدی از خود به جای گذاشته است. آنها سال گذشته را با علی منصوریان جوان آغاز کردند و در آخرین روز لیگ برتر با تساوی مقابل تراکتورسازی، جام قهرمانی را پس زدند. آن‌ها همچنین توانستند به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند و به همین دلیل با بودجه بیشتری برای فصل جدید آماده شدند اما نه تنها نتوانستند در آسیا به توفیقی دست یابند بلکه در لیگ‌برتر هم با ناهماهنگی بازیکنان‌شان مواجه شدند. با این حال نفت در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و با 22 امتیاز و 10 امتیاز کمتر نسبت به صدر جدول در رتبه هشتم جدول جای گرفته است.

سرمربی:

علیرضا منصوریان با درخششی که با نفت تهران در فوتبال ایران و لیگ قهرمانان‌آسیا داشت، تحسین همگان را به عنوان یک مربی جوان و خوش فکر برانگیخت. با این عملکرد منصوریان گزینه نخست هدایت استقلال تهران در نقل‌وانتقالات پیش فصل بود اما داشتن قرارداد با نفت مانع از حضور منصوریان در استقلال شد. هر چند منصوریان بارها اعلام کرده بود که خودش را مدیون نفت می‌داند و با جان‌ودل برای این تیم کار خواهد کرد. منصوریان برای لیگ پانزدهم و با رفتن چند بازیکن خوب نفت، دست به کار شد و خرید‌های جدیدی را انجام داد تا در سه تورنمنت مختلف موفق باشد اما تیم او با مشکل عدم وجود هماهنگی مواجه شد. پس از گذشت یک نیم فصل، نفت به تازگی هماهنگی لازم را به دست آورده و از طرفی امید‌های منصوریان به موفقیت در لیگ پانزدهم افزایش یافته است.

مدیریت:

نفت تهران را از لحاظ مدیریتی باید یکی از باشگاه‌های با ثبات فوتبال ایران بدانیم. منصور قنبرزاده در چند سال گذشته همیشه با بررسی همه جوانب انتخاب‌های درستی را انجام داده و همین موضوع در موفقیت نفت نقش زیادی داشته است. البته همزمان با رکود اقتصای کشور و کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی، این باشگاه دولتی هم با مشکلات مالی مختلفی مواجه شده و در چند مقطع از نیم فصل نخست بازیکنان این تیم تصمیم به اعتصاب هم گرفتند. البته قنبرزاده معمولا از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری کرده و به طور کلی می‌توان قنبرزاده و همکارانش را از لحاظ مدیریتی موفق دانست.

بازیکنان:

موفقیت نفت در لیگ چهارم موجب انتقال چند بازیکن خوب این باشگاه به تیم های دیگر از جمله، استقلال، پرسپولیس و سپاهان شد. در سوی مقابل نفتی‌ها که خودشان را برای مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا آماده می کردند، اقدام به جذب چند بازیکن خوب خارجی و داخلی از تیم های مختلف کردند که به نوعی هزینه‌های بالایی هم برای این باشگاه در برداشت. حضور بازیکنان جدید در این تیم، برای بازیکنان ناهماهنگی به وجود آورده بود اما هر چه از لیگ‌برتر می‌گذشت بازیکنان هم با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شدند. در شرایط فعلی و با گذشت یک نیم فصل، به نظر می‌رسد مجموعه فعلی اگر مشکلی نداشته باشند در ادامه لیگ موفق خواهند شد.

میانگین سنی بازیکنان: 25.06

تعداد برد و باخت: 5 پیروزی، 7 تساوی و 3 شکست برای شاگردان منصوریان در نیم فصل نخست رقم خورده است. آن‌ها همچنین در بازی‌های خانگی 3 پیروزی و 4 تساوی را به دست آورده‌اند. نفتی ها در خارج از خانه نیز 2 پیروزی، 3 تساوی و 3 شکست داشته‌اند.

تعداد گل زده: نفت تهران در فصل جاری 16 بار دروازه تیم های مختلف را گشوده است. از این تعداد، 9 گل در خانه و 7 گل هم در خارج از خانه به ثمر رسیده است.

میانگین‌ها: میانگین گل‌زده نفت در هر بازی 1.06 گل است. همچنین میانگین گل زده نفت در 7 بازی داخل خانه 1.28 و در هشت بازی خارج از خانه 0.875 گل است.

زمان گلزنی: اگر بازی را به 6 زمان 15 دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گلزنی این تیم به شرح زیر است:

0-15: 0

15-30: 4

30-45: 1

45-60: 4

60-75: 3

75-90: 4

تعداد گل خورده: شاگردان منصوریان 13 بار دروازه خود را مقابل رقبا باز شده دیده‌اند. آن ها در بازیهای خانگی 5 گل و در بازی‌های خارج از خانه 8 گل دریافت کرده‌اند.

میانگین‌ها: میانگین گل خورده نفت به ازای هر بازی 0.812 گل است. این میانگین برای بازی‌های داخل خانه 0.714 گل و در بازی های خارج از خانه این عدد 1.14 گل است.

زمان گل های خورده: اگر بازی را به 6 زمان 15 دقیقه ای تقسیم کنیم وضعیت گل های خورده این تیم به شرح زیر است:

0-15: 1

15-30: 2

30-45: 3

45-60: 3

60-75: 1

75-90: 3

تعداد کلین شیت: علی منصوریان در این فصل از دو دروازه‌بان مختلف استفاده کرده و در مجموع در 6 بازی دروازه تیمش بسته مانده است.

گلزنان: در 16 گل نفت تهران مهاجمان این تیم 5 گل (0.31)، هافبک‌ها 8 گل (05) . مدافعان 3 گل (019) به ثمر رسانده‌اند. سه گلزن برتر نفت، به ترتیب آلویس نانگ و وحید امیری با 4 گل و عباس بوعذار با 2 گل هستند.

تعداد کارت های زرد و قرمز: نفتی ها در نیم فصل نخست 31 کارت زرد دریافت کرده‌اند.

رکورد خاص: نفتی ها در نیم‌فصل نخست و در خانه هیچ شکستی را متحمل نشده‌اند و سریعترین گل لیگ پانزدهم را هم دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جزئیات مانور نظامی آمریکا برای حمله به سواحل نفت خیز