امکان معرفی هنرمندان جدید برای بیمه صنایع‌دستی وجود ندارد


معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: امکان معرفی هنرمندان جدید برای بیمه صنایع‌دستی وجود ندارد.

محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: هم‌اکنون بیمه صنعتگران صنایع‌دستی پابرجاست و هنرمندان از آن استفاده می‌کنند ولی امکان معرفی برای اخذ بیمه جدید وجود ندارد.

وی افزود: گاهی مشاهده شده است برخی هنرمندان صنایع‌دستی در چند ماه نتوانسته‌اند حق بیمه خود را واریز کنند و بیمه آن‌ها باطل شده است، لذا برپایی مجدد آن نیازمند معرفی به‌عنوان بیمه جدید است که معرفی فرد جدید برای بیمه مشکل قانونی دارد و لازم است بیمه خود را به صورت آزاد پرداخت کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بیمه‌هایی نظیر فرش‌بافی اعتراض‌هایی در پی داشت، زیرا معمولا کسانی که در این حرفه شاغل نبودند برای استفاده از تسهیلات این بیمه، خود را فرشباف معرفی کرده و بیمه می‌شدند. اگر تعداد فرشبافان کشور به اندازه بیمه‌شدگان بود باید ایران همچنان در راس قطب فرشبافی کشور باشد، زیرا با بافتن ماهانه یک مترمربع از فرش شاهد رقم گسترده‌ای خواهیم بود در حالی که هم‌اکنون وضعیت اینگونه نیست.

علی‌محمدی تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته راستی آزمایی این موضوع آغاز شده است و کارشناسان و بازرسان اداره کل صنعت معدن و تجارت، صنایع‌دستی و بیمه با سرکشی به کارگاه‌های فرشبافی افراد بیمه شده شرایط را بررسی می‌کنند و اگر افراد فقط از بیمه فرشبافی استفاده کرده باشند از چرخه بیمه خارج شده و بیمه آنها باطل می‌شود. به محض اینکه میزان خطای این طرح کاهش یابد صنعتگران جدید جایگزین افرادی می‌شوند که بیمه آنها باطل شده است و با توجه به سهمیه‌بندی‌های جدید اسامی آنها اعلام خواهد شد لذا برای معرفی بیمه‌های جدید منتظر قوانین جدید هستیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
هفته صنایع دستی در دست هنرمندان