سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیر سیاری: عقب ماندگی اقتصادی در سواحل مکران ریشه در سیاست های استعماری دارد


امیر سیاری: عقب ماندگی اقتصادی در سواحل مکران ریشه در سیاست های استعماری دارد

میزان/ فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: عقب ماندگی سواحل مکران ناشی از سیاست های استعمارگران در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری دوشنبه شب در نشست هم اندیشی توسعه سواحل مکران در اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند از موقعیت راهبردی خاصی که در اختیار دارد به خوبی برای پیشرفت کشور از جمله سواحل مکران در جنوب شرق ایران استفاده کند.

وی اهمیت سواحل مکران برای پیشرفت دریا محور را بسیار با اهمیت خواند و با اشاره به اینکه این موضوع بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است گفت: توسعه سواحل مکران علاوه بر بهبود اقتصاد استان های ساحلی، وضعیت اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امیر دریادار سیاری دلیل اصلی اینکه این موضوع را که چرا این سواحل به عنوان نعمات خدادادی تاکنون در راستای توسعه اقتصاد کشور مورد استفاده قرار نگرفته است بیان کرد: این عقب ماندگی ناشی از سیاست های استعمارگران در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

تا کنون به اهداف توسعه ای خود در سواحل مکران نرسیدیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:تاکنون در دریای عمان و سواحل مکران به اهداف توسعه ای خود نرسیده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب جدیت ویژه ای داشت.

وی اظهار امیدواری کرد در برنامه توسعه پنج ساله ششم شاهد عمران و آبادانی و پیشرفت خوبی در این مناطق باشیم.

بی برنامگی در مکران گوی سبقت را از ما می رباید

وی در ادامه با تشریح موقعیت راهبری آب های آزاد جنوب ایران اظهار داشت: اگر در حوزه تجارت، شیلات و ترانزیت برنامه عملیاتی و توسعه ای نداشته باشیم بنادر جبل علی و امثال آن در امارات و شهرهایی مانند گوادر پاکستان در کشورهای همسایه گوی سبقت را از ما خواهند گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: امروز تدبیر رهبری معظم انقلاب بر این مبنا قرار گرفته است که می‌فرمایند منابع دریا برای ما راهبردی است و باید اقتدار دریایی داشته باشیم تا از دریا استفاده کنیم.

امیر سیاری با اشاره به اینکه دو تدبیر اصلی در همین زمینه وجود دارد، بیان داشت: توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی از برنامه‌های ما است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در بحث توسعه سواحل مکران اقدامات دولت در ایجاد زیرساخت‌هایی که باید در این سواحل ایجاد شود مهم است و وزارت بهداشت، نیرو، ‌کشور و وزارتخانه‌های مرتبط در سواحل مکران نقش دارند.

وی در ادامه دستورات ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با توسعه دریاپایه را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس ابلاغ نظریه بازگشت به دریا از سوی رهبری، توسعه اقتصادی سواحل مکران در سایه اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در دریای عمان و با اقدامات ارزنده ای که از سوی دولت برنامه ریزی و پیش بینی شده است اتفاق خواهد افتاد و در سال های آتی به ثمر خواهد نشست.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سفر به سواحل فیروزه ای مکران