مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مثلث مرگ بار دیگر النصره را زمین‌گیر کرد


حمله «جبهه النصره» برای نفوذ به شهرک «خان الشیح» در ریف دمشق با شکست مواجه و این گروهک تروریستی در منطقه‌ای موسوم به «مثلث مرگ» در جنوب سوریه زمین‌گیر شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، به موازات حمله ناکام گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» جهت نفوذ به بزرگراه «السلام» که دمشق را به قنیطره ارتباط می‌دهد، یگان‌های ارتش سوریه حمله این گروه و گروه‌های تروریستی هم پیمان با آن به شهرک «خان الشیح»، در ریف دمشق را دفع کردند.
 
این حمله از چهار محور فیلات العظم، مزرعة الخلیل، مرملة و المنشأة الصناعیة انجام شد، اما با مقابله شدید نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی این کشور مواجه شد تا در نتیجه آن ده‌ها تروریست تکفیری کشته و زخمی شوند.
 
جدیدترین گزارش‌ها، از حاکمیت آرامش شکننده بر محورهای این منطقه حاکمیت دارد. منابع میدانی سوری درگیری‌های جاری در این منطقه را با هدف اعمال فشار بر روند سیاسی جاری در پرونده سوریه می‌دانند، اگرچه تغییر معادلات حاکم بر جنوب غربی دمشق را بعید می‌دانند.
 
به همین دلیل گروه‌های مسلح از چندین محور شهرک خان الشیح از جمله بزرگراه السلام و شهرک الدرخبیه، غرب شهرک الکسوه حملاتی را به سمت خان الشیح انجام دهند که حلقه ارتباطی روستاها و شهرک‌های کوچک منطقه شمرده می‌شود.
 
منابع میدانی سوری درباره حمله گروه‌های مسلح به الدرخبیه تصریح کردند: این گروه‌ها تلاش داشتند، با نفوذ به این شهرک حوزه مناطق تحت سیطره خود در جنوب دمشق را گسترش دهند و امنیت راه‌های امداد و کمک رسانی خود را بیش از پیش تامین کنند.
 
تاکنون گروه‌های مسلح منطقه از جمله جبهه النصره و جیش الاسلام حملات بی‌شماری را برای نفوذ به بزرگراه السلام که دمشق و قنیطره را به هم ارتباط می‌هد، انجام داده‌اند که با شکست مواجه شده است.
 
بزرگراه السلام از مهمترین راه‌های ارتباطی جنوب سوریه است که مثلث ریف دمشق – ریف درعا – ریف قنیطره را به یکدیگر ارتباط می‌دهد و به مثلث مرگ معروف است و ارتش سوریه مارس سال 2014 موفق به باز پس گیری این منطقه از گروه‌های مسلح شد.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
زمین گیر شدن النصره و جبهه الثوار در جنوب سوریه