فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پایان نامه های دانشجویان به زبان خارجی ترجمه شود


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره كتاب سال دانشگاهی اظهار داشت: كتاب سمبل تفكر و آگاهی است و مداومت دانشگاه تهران در برگزاری این جشنواره نشان از اهمیت كتاب برای این مركز علمی است.
وی با بیان اینكه كتاب ابزاری است كه نسل امروز را با تجربیات گذشتگان آشنا می سازد، گفت: اگر امروز از اسلام صحبت می كنیم به وسیله معجزه ای است كه یكهزار و 400 سال پیش با وحی قرآن به پیامبر اكرم (ص) بوده است.
رییس دانشگاه تهران در ادامه افزود: اگر نسل كنونی مولوی و حافظ را می شناسیند به دلیل عنایت به همین كتاب است.
وی با اشاره به تغییرات و پیشرفت های تكنولوژی در عرصه كتاب اظهار كرد: هر چند طی سال های آینده تغییرات اساسی را در شكل كتاب شاهد خواهیم بود، اما قلم و فكر هنوز كار خود را انجام می دهد.
نیلی احمدآبادی یادآور شد: گاهی در مقابل شیوه های جدید تكنولوژی مقاومت شده و دلیل آن نیز نقش نداشتن در این توسعه بوده است.
وی خاطرنشان كرد: به همین دلیل همیشه مقاومت را ادامه داده ایم تا اینكه تسلیم شده و تكنولوژی را بدون فرهنگ استفاده از آن وارد كرده ایم كه نمونه بارز آن خودرو و تلفن همراه است.
وی ادامه داد: این تكنولوژهای جدید هم اكنون بر اغلب شهروندان حاكم شد ها ند و ما را در اختیار گرفته اند، اما كسانی كه خودشان در توسعه و تكنولوژی نقش داشته باشند، بهتر می توانند آن را مدیریت كنند.
رییس دانشگاه تهران گفت: سال هاست كه گفته می شود انتشارات و چاپ كتاب اثری نخواهد داشت؛ هنوز احساس می كنیم نشریه ای كه كاغذی نباشد به درد نمی خورد، در صورتی كه مفهوم یكی است و فقط شكل تغییر كرده است.
وی با بیان اینكه چاپ كتاب اقتصادی نبوده نمی تواند با تكنولوژی رقابت كند، افزود: هم اكنون شاهد كاهش نسخ چاپی هستیم، اما اقدام جدی در این حوزه صورت نگرفته است.
نیلی احمدآبادی ادامه داد: اگر مقوله شكل كتاب را از محتوا جدا كنیم، باید گفت عصر كاغذ رو به پایان است و عصر دیجیتال در به روز بودن اطلاعات كمك بیشتری می كند.
وی خاطرنشان كرد: عصر دیجیتال، سرعت نقل و انتقالات و دسترسی به مقالات را افزایش، هزینه ها را كاهش و آگاهی را بیشتر كرده است.
رییس دانشگاه تهران با بیان اینكه كتاب برآیند دانشی است كه انسان آن را تولید می كند، اظهار كرد: هیچ چیز جای كتاب را نمی گیرد، چراكه ماندگاری كتاب نسبت به مقاله بیشتر است؛ بنابراین باید شرایط محافظه كاری كمتری در این حوزه داشته باشیم و در صحنه تكنولوژی رشد كنیم.
وی با تاكید بر بهره مندی از دانش های جدید گفت: البته باید به سراغ تكنولوژی هایی برویم كه با فرهنگ و ارزش های خودمان انطباق داشته باشد.
نیلی احمد آبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم اكنون جزوء 20 كشور دنیا در زمینه چاپ مقالات است؛ اما اگر محصولات قابل عرضه در جهان نداشته باشیم، نمی توانیم از اقتصاد كتاب برای كشور سودی بیاوریم.
وی یادآور شد: دلیل اینكه مقالات ما در سطح جهانی دیده نمی شود؛ این است كه فقط در چند حوزه وارد می شویم و به همین دلیل بازاری نداریم كه از لحاظ اقتصادی آن را پشتیبانی كنیم.
نیلی در خصوص موسسه انتشارات تهران گفت: این موسسه در آستانه هفتاد و یكمین سالگرد تاسیس آن است و كارهای مهمی در زمینه چاپ و نشر انجام داده و باید قدم های بزرگتری را بردارد.
وی خاطرنشان كرد: دانشگاه تهران با موسسه 'اشپرینگر' توافقی دارد كه براساس این توافق این موسسه متعهد شده دستاوردهای ما را در قالب كتاب برای استفاده در صحنه های بین المللی چاپ كند.
بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم از 16 اثر تالیف و ترجمه و ناشران برگزیده تقدیر به عمل آمد.
فراهنگ**9187**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انجام پایان نامه. برگزیده دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف