سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کوهستان"مکحول" گورستان داعشی‌ها شد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، لشکر نیروهای ویژه عراق از هلاکت ده‌ها تروریست داعشی در کوهستان مکحول در شمال صلاح الدین خبر داد.

بر اساس بیانیه‌ای که رسانه‌های عراقی منتشر کرده‌اند، لشکر نیروهای ویژه عراق، ده‌ها تروریست داعشی را در کوه‌های مکحول در شمال استان صلاح‌الدین به هلاکت رساند.

بر اساس این بیانیه، در این عملیات، چندین خودروی داعشی‌ها منهدم و مقادیر زیادی سلاح هم به غنیمت گرفته شد.

جنگنده‌های ارتش عراق روز گذشته با حمله شدید به مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در منطقه تپه‌های مکحول،ده‌ها نفر از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

زخمی شدن 22 غیرنظامی در حملات خمپاره‌ای داعشی‌ها به عامریه

شاکر محمود العیساوی رئیس شورای شهر عامریه فلوجه در استان الانبار از زخمی شدن 22 غیرنظامی از جمله چند دانش‌ آموز در حملات خمپاره‌ای تروریست‌های داعشی به مدارس و منازل مردم در این ناحیه خبر داد.

بر اساس گزارش المسله، العیساوی گفت گروه تروریستی داعش، مجتمع مسکونی و مدارس ابتدایی و راهنمایی ناحیه العامریه در 23 کیلومتری جنوب فلوجه را با خمپاره هدف قرار داد که به زخمی شدن 22 غیرنظامی از جمله چند دانش‌آموز منجر شد.

وی افزود این حملات خسارت‌های زیادی به منازل مردم و تعدادی از مدارس عامریه فلوجه وارد کرد.

گروه تروریستی داعش هر از چند گاهی منازل و مدارس و زیرساخت‌های ناحیه عامریه فلوجه را با خمپاره و موشک هدف قرار می‌دهد .

جزئیات نبرد با تروریسم تکفیری در روز یکشنبه

عملیات مشترک نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی علیه تروریست‌های تکفیری در روز یکشنبه با هلاکت بیش از 70 تروریست تکفیری همراه بوده است.

در بیانیه‌ عملیات مشترک آمده است بیش از 70 داعشی از جمله قاضی شرعی ناحیه العلم در مناطق مختلف عملیاتی به هلاکت رسیدند و تعدادی از خودروهای آنها منهدم شد.

نیروهای فرماندهی عملیات الانبار طی عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق البومناجی و البودعیج، پرچم عراق را پس از پاکسازی این مناطق، به اهتزاز درآوردند.

این عملیات به کشته شدن 20 تروریست داعشی و زخمی شدن 15 نفر دیگر و انهدام سه خودروی مجهز به خودرو و دو توپ منجر شد.

نیروهای امنیتی همچنین با دفع حملات تروریست‌ها به منطقه البوفراج، حملات متعدد داعشی‌ها با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده در مناطق البوعیثه،‌البوفراج و الجرایشی را دفع و یک دستگاه خودروی حامل تروریست‌ها و یک خودروی دیگر را در مناطق البوفراج و الجرایشی منهدم کردند.

همچنین دو تروریست در حمله موشکی کشته و یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده منهدم شد.

عملیات نیروهای امنیتی در منطقه حصیبه شرقی به کشته شدن چهار تروریست که در حال حفر خندق بودند، منجر شد.

نیروهای محور جنوب شرقی هم دو بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را خنثی و چهار بمب دیگر را منفجر کردند و به پیشروی به سمت منطقه الخمسه کیلو ادامه دادند.

در حملات هوایی هم 15 تروریست کشته، دو خودروی بمب‌گذاری و یک کارگاه آماده سازی خودروهای مرگ، یک انبار مواد منفجره، تعدادی خمپاره‌انداز و دو انبار تسلیحات در مناطق مختلف استان الانبار منهدم شد.

فرماندهی عملیات صلاح الدین هم اعلام کرد نیروهای این عملیات و نیروهای داوطلب مردمی برای پاکسازی ساختمان الزرقاه در داخل نیروگاه حرارتی از لوث تروریسم وارد عمل شدند که طی آن ده‌ها تروریست کشته و این مکان آزاد شد.

فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه هم از عملیات امنیتی در مناطق الخسفه، شهرستان حدیثه و البوحیاه خبر داد که به انهدام یک دستگاه خودروی داعشی‌ها و پاکسازی جاده واقع در منطقه البحیرات منجر شد.

نیروهای یگان موشکی هم یک خودروی دشمن را در نزدیکی پل الاسمده منهدم کردند.همچنین عملیات نیروهای امنیتی و مردمی در منطقه العلم به دستگیری یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش موسوم به قاضی شرعی داعش در العلم ملقب به ابوعبدالله منجر شد.

بر  اساس این بیانیه در عملیات هوایی ارتش عراق، سه خودروی حامل تروریست‌ها در منطقه عملیاتی سامراء منهدم شد.

حملات هوایی به مواضع تروریست‌های تکفیری در مناطق الرمادی، موصل، تلعفر، سنجار، فلوجه و الشرقاط به کشته شدن شماری از تروریست‌ها، انهدام پنج دستگاه خودرو از جمله دو خودروی بمب‌گذاری شده، دو موضع و یک مخفیگاه و مقادیری سلاح منجر شد.

خبر دیگر این‌که عادل عبدالمهدی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق و وزیر نفت این کشور گفت ملت عراق با جنگ جهانی از نوع جدیدی روبرو هستند

وی افزود داعش و تروریسم تهدید اصلی برای جهانیان به شمار می‌روند، تروریسم همچنان در افغانستان، چچن، پاکستان و برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی فعال است .

عبدالمهدی با اشاره به هسته‌ها و مراکز دینی فراوان گروه تروریستی داعش در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه، مصر و تونس افزود تروریسم به بخشی از بافت اجتماعی بخش‌های وسیعی در اروپا و دیگر مناطق تبدیل شده است.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟