سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



«اتاق بچه ها» بايد چه رنگي باشد؟


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 09:47

«اتاق بچه ها» بايد چه رنگي باشد؟

برترين ها/ اين روزها ديگر همه به اين باور رسيده‌اند که رنگ‌ها مي‌توانند روي احساسات و ذهن انسان‌ها تاثير بسزايي داشته باشند به‌خصوص در بچه‌ها که تاثير رنگ‌ها روي سيستم عصبي‌شان چندين برابر بزرگ‌ترهاست چراکه ذهن کودکان در برابر رنگ‌ها انعطاف‌پذيرتر است و به سبب علاقه بيشتري که به رنگ‌ها دارند، قدرت نفوذ آنها نيز در ذهن و فکرشان بيشتر است.
اين وسط استفاده درست از زبان رنگ‌ها در اتاق بچه‌ها مي‌تواند در رفتارهاي آنها تاثير بسزايي داشته باشد. پس قبل از اينکه اتاق بچه‌ها را به هر رنگي درآوريد روي تاثير آنها بر اعصاب و روان‌شان خوب دقت کنيد!
خيلي ها ترجيح مي دهند اسباب و لوازم اتاق نوزادشان را در رنگ غالب چوب تهيه کنند؛ اين طوري ديگر به مرور زمان نگران قديمي شدن و به روز نبودن وسايل کودک‌شان نيستند. رنگ قهوه اي وسايل با نشانه اي از رنگ طبيعت و خاک براي کودکان مناسب است. بچه هايي که از ابتدا چشم شان به رنگ قهوه اي عادت مي‌کند از انسجام شخصيتي بيشتري برخوردار هستند و بيشتر از بقيه بچه ها ثبات و استقامت را در زندگي ياد مي گيرند.
مي‌گويند بنفش، رنگ تجمل و زندگي اعياني است و از قضا روي مغز هم همين تاثير را دارد. اين رنگ حس زياده‌خواهي و اعتماد به نفس مي‌بخشد و خلاقيت بچه‌ها را تحريک مي‌کند. بنفش در بچه‌ها باعث بروز احساسات هم مي‌شود.
پس اگر کودک‌تان روحيه حساسي دارد بايد کمتر از اين رنگ در اتاقش استفاده کنيد. اين وسط بنفش روشن و ياسي حس آرامش را منتقل مي‌کند و بنفش تيره هيجان را بنابراين لازم است در اتاق کودکان و نوجوانان از ترکيب هر دو طيف استفاده کنيد. بهترين راه ترکيب بنفش و آبي با هم است؛ آبي آرامش‌بخش هيجان کاذب بنفش را کم مي‌کند.
پسر و دختر ندارد. سبز براي اتاق هر بچه‌اي مناسب است. مي‌گويند سبز باعث درسخوان‌تر شدن بچه‌ها مي‌شود و بر درک مسائل و تقويت حافظه‌شان تاثير مي‌گذارد. سبز هميشه آرامش‌بخش است؛ در هر طيفي هم که باشد. بهترين مکمل‌هاي آن هم رنگ‌هاي قهوه‌اي و صورتي است.
درواقع مي‌توان آن را با خيال راحت در اتاق مشترک دخترها و پسرها به کار برد. کافي است فقط از نوارهاي صورتي بالاي ديوارها غافل نشويد. اين‌طوري خيال‌تان راحت است که هر دو هم دوستدار درس و مشق مي‌شوند و هم عاشق طبيعت!
هر قدر قرمز رنگ هيجان است، آبي به همان ميزان آرامش به کودک مي‌بخشد. آبي احساسات پرخاشگرانه و حالت‌هاي عصبي کودکان را کم مي‌کند براي همين در کودکاني که بدخلقي‌هاي رفتاري دارند يا زيادي گريه و زاري راه مي‌اندازند مناسب‌ترين رنگ است.
يادتان باشد اتاق بچه‌هاي شکمو و پرخور را آبي کنيد، آن وقت خودشان به يک رژيم طبيعي مي‌رسند براي اينکه آبي به‌شدت روي اشتها تاثير دارد. براي اينکه اتاق آبي بيش از حد آرام و سرد نباشد در کنار آن از رنگ سفيد براي اتاق کودک‌تان استفاده کنيد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
تزیین اتاق بچه ها