سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هنوز شکل‌دهی به سازمان‌های اجتماعی و نهادهای مدنی در کشور تحقق پیدا نکرده است


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور امروز در نخستین کنگره سازمان دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: توجه به قانون نوعی از واقع‌گرایی است که همه باید آن را ترویج کنیم.

وی ادامه داد: این دولت ابزار رسانه‌ای در حد محدود دارد؛ اگر چه محتوای قابل توجه دارد اما از ابزارهای رسانه‌ای که پیام‌ها را منتقل کند در حد کافی بهره نمی‌گیرد.

صادق با بیان اینکه بخش اندکی از پیام‌ها و اقدامات دولت امکان انعکاس پیدا می‌کند، گفت: خیلی اوقات اخبار و شایعات جای حقیقت می‌نشیند اما دولت توجه کرده است در چارچوب ارزش‌های کشور واقع‌گرایانه حرکت کند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور یادآور شد: خیلی وقت‌ها در یک بخش خبری که مطلبی که کذب محض است و موضوع چیز دیگری است انعکاس پیدا می‌کند و مطلب به صورت غلط بیان می‌‌شود و این وضعیت نشان از عدم توجه به واقعیت است و از سوی کسانی که ابزار تبلیغ در اختیار آنهاست.

وی تصریح کرد: توجه کنیم در مسیر فعالیت‌ها آنچه واقعیت است را تفسیر به رأی در نظر خودمان نکنیم و باید با دارایی‌ها جلو برویم و سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در جهت بالفعل کردن توانمندی‌ها گام‌های بلندی بردارد.

صادق تأکید کرد: در کشور هنوز شکل‌دهی به سازمان‌های اجتماعی و نهادهای مدنی آن طور که نیاز داریم تحقق پیدا نکرده است و در طول یکصد و اندی سال در مدار تاریخ تشکل‌ها فراز و فرودهایی داشته‌اند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور یادآور شد: تشکل‌ها واقع‌گرایانه و بر اساس توانمندی‌ها و استعدادها حرکت نکردند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها در شرایط کنونی توسعه و تکثیر پیدا کرده‌اند اما بخشی از توان آنها صرف کنش‌گری و واکنش‌های عنصر سیاسی و جناحی شده است.

صادق بیان داشت: یک زمان در جهت و جریان خاص، پمپاژ اطلاعات داده می‌شود و افکار عمومی به جای تنویر دچار تشویش می‌شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با اشاره به واقعیت‌هایی که قبل از توافق و بعد از اجرایی شدن برجام و الان مواجه هستیم، گفت: طی دو سال و چند ماهی که مذاکرات توسط تیم مذاکره‌کننده صورت گرفته عده‌ای تلاش می‌کردند یک قطره‌ای را پیدا کنند و برجسته‌سازی کرده و آن را با استفاده از رسانه‌های در اختیار پژواک دهند و اصل قضیه به نحاق برود.

وی افزود: برنامه دوم این بود که آنقدر  که سطح توقع عمومی را بالا ببرند و اینکه صبح روز بعد از برجام چه شود؛ بله اصل برجام اتفاق مهمی بود که توفیق پیدا شد و به همت همه و هدایت رهبر معظم انقلاب،  مدیریت رئیس جمهور،‌اقدام تیم مذاکره‌کننده و حمایت قشر عظیم مردم شرایطی را به وجود آورد و نظام بین‌الملل سر خم کرد و فرصتی به وجود آورد که تهدید برای ایران امکانپذیر نیست.

صادق با بیان اینکه نظام سلطه و استکبار از صبح پیروزی انقلاب اسلامی در طی مهار جمهوری اسلامی بوده است اما موفق نشده است،‌ افزود: در حوادث سال 57 و جنگ تحمیلی به انحای مختلف موفق نشدند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور گفت: مقامات کشورهایی که در بحث برجام هدف اصلی هستند اگر نکته‌ای طرح می‌کنند بلافاصله درصدد اصلاح آن برمی‌آیند.

وی تصریح کرد: مقامات کشورهای مختلف در پی ارتباط‌گیری هستند و نتایجی تا به امروز به دست آمده است و امسال سالی خواهد بود که واقعیت‌ها خود را نشان می‌دهد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تشکل‌هایی مانند سازمان دانش‌آموزی با اقدامات خوب خود در جهت تحلیل مسائل عمل کنند و نقشی در رساندن پیام صحیح وقایع و رویدادها داشته باشند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
معرفی خط 123 ویژه فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور