سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در ماه آخر بارداری نزدیکی نداشته باشید!/ عوارض و فواید رابطه زناشویی در بارداری


در ماه آخر بارداری نزدیکی نداشته باشید!/ عوارض و فواید رابطه زناشویی در بارداری

 بسیاری از زنان طی ماههای بارداری، محبت و ناز و نوازش را به روابط زناشویی ترجیح می دهند. در عده ای نیز ممکن است در اثر تغییرات فیزیکی بدن و رضایت خاطر از این تغییرات، علاقه به برقراری روابط بیشتر گردد.
مردها، غالباً تحت تأثیر احساس ترس ناشی از امکان آسیب رساندن به جنین و یا همسر قرار داشته و خواه ناخواه تمایلات جنسی آنها کاهش می یابد. از سوی دیگر، طی این ماهها، زن برای مرد نوعی موجود روحانی و مقدس به حساب می آید و این نیز خود از عوامل مؤثر درکاهش این تمایلات محسوب می گردد. در بعضی از مردها نیز نوعی احساس حسادت ناشی از این امر که شاید دیگر همسرشان مانند قبل تنها به او تعلق ندارد و همه چیزش را وقف اندیشیدن به فرزندش کرده، تأثیر منفی می گذارد. 

سه ماهه اول بارداری که معمولاً همراه با حالت تهوع، احساس خستگی و ناراحتی های احتمالی دیگر است، پدیدار گردیده احساس ناخوشایندی در زن باردار نسبت به خودش و از آنجایی که انرژی زیادی را صرف غلبه بر این حالات می کند، بر احساس او نسبت به همسرش تأثیر گذاشته و ناخودآگاه علاقه چندانی به داشتن روابط جنسی ندارد. 

گاه ترس از سقط جنین مانع بزرگ دیگری طی سه ماه نخست بارداری به شمار می آید. 

جهت اطلاع بیشتر بد نیست بدانید که اولاً سقط های ناگهانی، بالاخص در سه ماهه نخست، غالباً ناشی از وجود نوعی نقص در رشد تخمک بارور شده و یا هنجاری کروموزومی آن و همچنین غیر طبیعی بودن حالت رحم است و علت آن به هیچ وجه داشتن روابط جنسی نیست. 

ثانیاً انقباضات رحمی ناشی از هیجانات روحی در زن باردار حتی تا ماه آخر هیچ صدمه ای به جنین وارد نمی آورد.
ثالثاً کیسه آب که در واقع محافظت از جنین را به عهده دارد، کاملاً محفوظ بوده و هیچ میکروارگانیسم و یا اسپرمی قادر به نفوذ به درون آن نیست. بنابراین ترس از احتمال بروز عفونت رحم در اثر نزدیکی و سرایت آن به جنین کاملاً بی مورد است. 

در سه ماهه دوم با پایان سه ماهه نخست و پشت سرگذاشتن حالت تهوع و نیز سایر ناراحتی های احتمالی، زن باردار از روحیه بهتری برخوردار است. سلامت جسمی مادر همراه با احساس لذت بخش صاحب فرزند شدن بر تمایلات جنسی طرفین تأثیر مثبتی می گذارد. در این مرحله، افزایش جریان خون در ناحیه لگن، عامل دیگری در افزایش این تمایلات محسوب می شود.
در سه ماهه آخر نیز چنانچه بارداری با مشکل خاصی مواج نبوده و همه چیز طبیعی و نرمال است، روابط زناشویی می تواند همچنان ادامه داشته باشد، اما در صورت مشاهده و ورم زیاد، خستگی مفرط و یا اضطراب و نگرانی طبیعی است که علاقه به برقراری این روابط تا حدی کاهش می یابد.
همچنین در صورت مشاهده خونریزی هر چند کم یا هرگونه ترشحات دیگری از کیسه آب، بایستی سریعاً با پزشک معالج مشورت کرده و از داشتن هرگونه روابط جنسی بپرهیزید. 

بر طبق نتایج به دست آمده از بررسیهای محققین دانشگاه شیکاگو: 

بین زایمان های زودرس ناشی از پاره شدن غشاء کیسه آب و روابط زناشویی درآخرین ماه بارداری (چهار هفته آخر)، رابطه بسیار نزدیکی وجود دارد. 

توجه داشته باشید در صورت وجود انقباضات پی در پی و بیش از حد در ناحیه رحم، وجود هر گونه مشکلی در فرم طبیعی رحم ( که در این صورت پزشک متخصص زنان شما را در جریان آن قرار خواهد داد.) و نیز عفونتهای قارچی ( پس از درمان با داروهای تجویز شده، روابط زناشویی را مجدداً می توان به طور طبیعی ادامه داد.) از داشتن روابط زناشویی منع می گردید.  

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید...

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تعداد بازدید : 1

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
تاثیرات بارداری در زندگی زناشویی