سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کارشناس هندی: آمریکا عامل اصلی شگل گیری و تقویت داعش است


«مانیش وید»، از اعضای ارشد بنیاد تحقیقات آبزرور(Observer Research Foundation-ORF) در دهلی نو، روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:روشن است که بحران سوریه نتیجه تجاوز آمریکا به عراق است. درست است که داعش در تابستان 2014 ظهور کرد، ولی ریشه آن در تجاوز آمریکا به عراق در سال 2003 نهفته است.
وی، آزادی«ابوبکر البغدادی»از زندان ازسوی امریکا در دسامبر 2004 را یکی از اشتباهات بزرگ این کشور دانست واظهار کرد: آمریکا خطر«البغدادی » را درک نکرد و به وی اجازه داد که با قبایل سنی شرق سوریه که بیشتر آنها بعثی های طرفدار صدام حسین بودند رابطه برقرار کند.
این کارشناس ارشد هند گفت:نارضایتی سیاسی در شرق سوریه نیز باعث ایجاد خلاء بزرگ و فراهم شدن رشد داعش بود.
وی ، درمورد تاثیر وهابیت برگسترش تروریسم در جهان، گفت: هیچ فرقی بین وهابیت و داعش قبل از نهادینه سازی مکتب «محمد ابن عبدالوهاب» مبنی بر'یک حاکم، یک قدرت و یک مسجد' که در واقع سه اصل برای توصیف پادشاه عربستان می باشند، وجود نداشت ولی مخالفت داعش با این سه اصل اکنون خطری را برای عربستان بوجود آورده است.
«مانیش وید» گفت که نظریه وهابیت که شامل حمله به روستاهای همسایه، غارت دارایی های آنها و قتل مسلمانان دیگر از جمله شیعیان وصوفی ها می باشد، هنوز هم به قوت خود باقی است ولی این بار این اقدام با نام داعش و نه سنت عربی انجام می شود.
وی ،همکاری ایران وهند در مبارزه با تروریسم را ضروری دانست وافزود:هند و ایران همچنان برای مبارزه با همه اشکال تروریسم بدون تبعیض بین تروریستهای خوب و بد متعهد هستند.
این کارشناس مسائل بین المللی گفت که ایران وهند می توانند با یکدیگر در زمینه مقابله با گروههای تروریستی و بویژه داعش همکاری کنند.
عضو ارشد بنیاد تحقیقات آبزرور درادامه امضای توافقنامه هسته ای بین ایران و کشورهای گروه پنج بعلاوه یک را فرصت مناسبی برای همکاری ایران وهند در زمینه نفت، گاز، سرمایه گذاری زیربنایی و مبارزه با تروریسم دانست و اظهار کرد اینگونه همکاری ها نه تنها باعث برقراری آرامش و ثبات درایران و هند بلکه در منطقه و جهان می شود.
وی خاطرنشان کرد که جامعه بین المللی هم اکنون با خطر مشترک برای جلوگیری از جذب جوانان به گروههای تروریستی مواجه است.
این کارشناس مسائل بین الملل گفت که حملات اخیر تروریستی در پاریس نشان داد که مشارکت همه کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم ضروری است.
وی قطع حمایت های مالی از تروریست ها و جلوگیری از جذب جوانان به وهابیت را از راههای مقابله با تروریسم عنوان کرد.
*آساق*264*1600*1590

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اعتراف کارشناس صدای امریکا مبنی برهمکاری داعش با آمریکا