علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تصاویر شگفت انگیز حروف انگلیسی که ماهواره های فضایی ثبت کردند


تصاویر شگفت انگیز حروف انگلیسی که ماهواره های فضایی ثبت کردندباشگاه خبرنگاران/ چند سال پیش، نویسنده علمی ناسا آدام ویلند متوجه شد که یک تصویر ماهواره ای از کانادا شبیه حرف V است. او شروع به تدوین تصاویر 26 حرف در الفبای انگلیسی موجود در عکس های گرفته شده توسط ماهواره ها و فضانوردان ناسا کرد.
در حال حاضر ویلند دارای مجموعه ای تصاویر از شگفتی های طبیعی، از جمله ابر، شکوفه فیتوپلانکتون و ابرهای گرد و غبار، که مانند الفبا به نظر می رسند . کار مجموعه در حال پیشرفت است. او هر کسی که می تواند تصاویربهتری را پیدا کند، برای تماس با ناسا با اعلام تاریخ، طول و عرض جغرافیایی تشویق می کند.
حرف a. بخشی از رودخانه سبز یوتا مثل حرف"A" کوچک است. یک فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی این عکس را در 22 ژانویه2014 گرفته است.
حرف B. در این تصویر از رودخانه آرکانزاس و خم پناهگاه حیات وحش حرف "B" به نظر می آید . در طول زمستان، بیش از 100،000 اردک ها و غازها در پناهگاه پناه می گیرند. این تصویر از (OLI) در لندست 8 در 4 آگوست 2014 گرفته شده است.
حرف c. می توانید "C" را بینید؟ این جزایر گرمسیری که در انتهای جنوبی جزیره بحرین در خلیج فارس واقع شده است. یک فضانورد این عکس را در 23 ژانویه 2011 گرفته است.
حرف D.در یک تصویر از جزیره آکیمیسکی واقع در خلیج جیمز کانادا "D"مشخص شده است . لندست 7 این تصویر را در 9 اوت 2000 گرفته است.
حرف e. این تصویرحروف کوچک "e" است که در واقع شکوفه فیتوپلانکتون در سواحل شرق نیوزیلند است. تصویر برداری اسپکترورادیومتر (MODIS) در ماهواره آب ها ناسا MODIS در25 اکتبر 2009 گرفته شده است.
حرف F. پرواز به تبت برای دیدن حرف "F"، این تصویر رنگ کاذب دره ها و برف رشته کوه های صدر در جنوب شرقی تبت را نشان می دهد.این تصویراز لندست 8 در 4 آگوست 2014 گرفته شده است.
حرف G. این حروف بزرگ G است که در واقع جزیره پیناکی است، 1.8 مایل به همراه 1.2 مایل جزیره (3 در 2 کیلومتر) واقع در پلینزی فرانسه در اقیانوس آرام است. فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی عکس را در آوریل 2001 گرفته اند.
حرف H.کوهی در جنوب غربی قرقیزستان این رودخانه ها را ببینید که در حال عبور از این سلسله رشته کوه رنگارنگ هستند لندست 8 این تصویررا در30 اوت 2014 گرفته است.
حرف i. اینجا قطاری از زیبایی از جزایر آندامان در خلیج بنگال بین هند و میانمار است.ویلند گفت حلقه روشن و نازک در اطراف جزایر صخره های مرجانی هستند که زمین لرزه 9.1 ریشتری در سال 2004 آن ها را تکان داد تا ازبه سطح آب بیایندMODIS. در ماهواره تررا ناسا این تصویر را در 10فوریه 2007 گرفته است.
حرف j. تصویر حرف J صخره شناخته شده ای به عنوان تپه دریایی در نزدیکی تاونزویل، استرالیا وجود دارد. لندست این تصاویر را در 17ژوئیه 2015 گرفته است.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تصاویر واقعی و شگفت انگیز از خورشید به وسیله ماهواره SDO