گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



فناوری نوین هوایی با هواپیماهای کنونی ایران فاصله بسیار دارد


فناوری های نوین هوایی با هواپیماهای موجود ایران بسیار متفاوت است و تغییرات بسیار زیادی در 20 سال تحریم صنعت هوایی این کشور حاصل شده است.

"معاون شرکت بین المللی استراتاجم (STRATAGEM)"

به گزارش خبرگزاری ایرنا،«راب نیسپلینگ ام ال.ام» (Rob Nispeling M L.M) که همراه هیات تجاری هلند به ایران سفر کرده است، افزود: اکنون همه می دانند با لغو تحریم ها، موانع بازگشت ایران به بازارهای جهانی برچیده شده و این کشور نیز علاقه مند پیوستن به اقتصاد جهانی است.

وی ادامه داد: ایران با جمعیت 80 میلیون نفری در حال رشد است که در همه بخش های اقتصادی توانمندی رشد بالایی دارد و صاحبان صنایع از بیشتر کشورهای جهان نیز به همکاری اقتصادی با ایران علاقه مندند.

معاون شرکت بین المللی استراتاجم که در زمینه تامین و نگهداری سیستم های حمل و نقل در عمان، دوبی، هند و بسیاری از کشورهای اروپایی فعال است، گفت: این شرکت برای نخستین بار همکاری تجاری با ایران را در برنامه خود قرار داده و امیدوار است از طریق همکاری با شرکت های ایرانی بتواند هم در توسعه اقتصادی ایران سهمی داشته باشد و هم دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد. این شرکت برای کمک به توسعه ایران، روی نیازهای مردم متمرکز می شود و گام به گام جلو می رود.

نیسپلینگ گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایر در حال خرید هواپیماهای جدید است و سایر شرکت های هواپیمایی ایران نیز همین برنامه را دارند. این شرکت می تواند در تعمیر و نگهداری هواپیماهای جدید و همچنین آموزش تخصص های مورد نیاز در این زمینه به ایران کمک کند.

به گفته نیسپلینگ، این شرکت در تعمیر و نگهداری انواع وسایل حمل و نقل بویژه هواپیما تجربه جهانی دارد و می تواند دانش خود را در آنچه شرکت های ایرانی نیاز دارند، به کار گیرد.

یک هیات هلندی شامل بیش از 40 شرکت مواد غذایی، کشاورزی، ماشین آلات، حمل و نقل و لجستیک از دیروز (یکشنبه) با مسئولان و فعالان صنعتی و تجاری ایرانی نشست های مشترک داشته و در مورد همکاری های تجاری آینده گفت و گو کرده اند. ریاست این هیات را «هنگ کامپ» (Henk Kamp) وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند، بر عهده دارد.

وزیر اقتصاد هلند آذرماه پارسال در صدر یک هیات بازرگانی به تهران سفر کرد و افزون بر حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.یی.سی.اف) با دولتمردان اقتصادی و سیاسی کشور راه های توسعه و تحکیم مناسبات را بررسی کردند.

بیست و سوم فروردین ماه یک هیات تجاری دیگر از این کشور به تهران سفر کرده بود و دیروز (یکشنبه) دومین نشست توسعه همکاری های کشاورزی ایران و هلند برگزار شد.

امروز نیز قرار است «گروه کار مشترک اقتصادی در زمینه کشاورزی» بین شرکت های ایرانی و هلندی برگزار شود.

محصولات گل و گیاه با هشت میلیارد و 300 میلیون یورو، گوشت با هفت میلیارد و 700 میلیون یورو، لبنیات و تخم مرغ با هفت میلیارد و 200 میلیون یورو، سبزیجات با 6 میلیارد و 200 میلیون یورو و میوه با چهار میلیارد و 900 میلیون یورو، پنج محصول برتر صادراتی کشور هلند در سال 2015 میلادی بود.

میزان صادرات محصولات کشاورزی هلند در سال 2015، بیش از 82 میلیارد یورو بود که نسبت به سال پیش از آن (2014 میلادی) با 700 میلیون یورو، یک درصد افزایش یافت. صادرات محصولات کشاورزی هلند 18.8 درصد کل صادرات هلند را که 438 میلیارد یورو است، تشکیل می دهد.

هلند بیش ترین صادرات را به کشورهای آلمان با 20 میلیارد و 900 میلیون یورو، بلژیک با 8 میلیارد و 500 میلیون یورو، انگلیس با 8 میلیارد و 300 میلیون یورو، فرانسه 6 میلیارد و 900 میلیون یورو و ایتالیا 3 میلیارد و 300 میلیون یورو دارد.

این کشور پس از ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
فناوری های ناسا برای هواپیماهای آینده