سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی شد


غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز به ادامه بررسی لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور پرداخته شد که بحث آن به پایان رسید.

وی افزود: مواردی که در لایحه مذکور ذکر شده این است که همه منابع ژنتیکی که مربوط به کشور است با نام خود کشور ثبت شوند و اگر در کشورهای دیگر به ثبت رسیده پیگیری‌های لازم در خصوص بازگشت آنها صورت گرفته و به اسم کشور ثبت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در این لایحه بهره‌برداری و استفاده از منابع ژنتیکی به صورت عام تحت ضوابطی انجام خواهد گرفت. همچنین دستگاه‌های اجرایی مشخصی، معین شدند که نسبت به ذخیره این منابع ژنتیکی اقدامات لازم را انجام دهند.

نوری در ادامه تشریح جزئیات جلسه کمیسیون مذکور خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین به نحوه دسترسی‌ها و خروج این منابع پرداخته شده همچنین اینکه تحت چه ضوابط و شرایطی دسترسی‌ها انجام می‌شود پرداخته شد. همچنین نحوه مراودات علمی و همکاری بین کشورها و نظام را قانونمند می‌کند.

وی همچنین اضافه کرد: در این جلسه به این نکته تاکید شد که ژن‌ها و منابع ژنتیکی که مختص کشور هستند به نام این کشور حفظ و ثبت و نیز از آنها نگهداری و حفاظت شود.

این نماینده در خاتمه عنوان کرد که در این جلسه همچنین به موارد جدیدی هم که در این منابع به دست می‌آیند و اینکه تابع چه ضوابطی باشند و نیز چگونگی ثبت آنها اشاره شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق