فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اگر شجریانِ پسر به «من و تو» رفته بود...!


هفته پیش، وقتی سالار عقیلی – ناغافل – در شبکه «من و تو» ظاهر شد، خبر در کسری از ثانیه در تلگرام و اینستاگرام و ... دست به دست شد؛ خبری که اگر جای اسم «سالار عقیلی»، پای فرد دیگری وسط بود، صداوسیما در برنامه های مختلف خبری اش، آن سوژه را شرحه شرحه کرده بود.

هفته نامه تماشاگران امروز - علی سیف اللهی: وقتی پای چکامه چمن ماه و رابعه اسکویی و صدف طاهریان و ... به آنور آب، به شبکه «جم» باز شد، روزنامه «جام جم» به آنها تاخت و گزارشی منتشر کرد که در آن نوشته بود: «سبک زندگی ایرانی – اسلامی اولویت سریال های رسانه ملی».

روزنامه صداوسیما بعد از چند گفتگو با چند کارگردان، به این نتیجه رسیده بود که «مدیران شبکه های ماهواره ای برای جذب مخاطب بیشتر که به معنی جذب آگهی و درآمد بیشتر است، به این نتیجه رسیده اند که دست به تولید سریال بزنند. چون تولید سریال به معنی جذب آگهی بیشتر است و این در حالی است که شبکه های کشورمان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و به جای سالی حدود 40 سریال، سالی ده پانزده سریال به تماشاگران خود ارائه می دهند.»

اگر همایون شجریان در «من و تو» ظاهر شده بود...هفته پیش، وقتی سالار عقیلی – ناغافل – در شبکه «من و تو» ظاهر شد، خبر در کسری از ثانیه در تلگرام و اینستاگرام و ... دست به دست شد؛ خبری که اگر جای اسم «سالار عقیلی»، پای فرد دیگری وسط بود، صداوسیما در برنامه های مختلف خبری اش، آن سوژه را شرحه شرحه کرده بود.

«خبرگزاری فارس» بعد از این اتفاق نوشت: «برخی از رسانه ها از لحظاتی پس از حضور عقیلی در شبکه های ماهواره ای شایعه خروج او از ایران را کلید زدند که بسیار بعید به ذهن می رسد و تفاوت بسیاری بین او و بازیگرانی که به جم پیوسته اند، وجود دارد.»

تلویزیون هم سعی کرد مثل این خبرگزاری، بسیار متین و با تأمل (!)، سیاست یک بام و ده پانزده هوا را داشته باشد و در خبری چند ثانیه ای فقط عکس او را در شبکه خبر شطرنجی کند و اسمی از او نیاورد. اتفاقی که قبل تر برای چهره های دیگری از اهالی سینما و تلویزیون و موسیقی و ... افتاده بود؛ اما خبر «20:30» با ادبیاتی که پر بود از واژه های «وطن فروش»، «سلطنت طلب»، «هنرمندی که به مردم پشت کرد» و ... پرونده ای عریض و طویل برای آن چهره تدارک دیده بود.

آنور آبی ها که هیچ، صابون این سیاست های چندگانه حتی به تن علی ضیا هم خورده بود و پس از آن اشتباه ضیا، در اخبار رسمی مملکت او را به باد انتقاد گرفتند و خبر از ممنوع التصویری اش دادند.

فارغ از اینکه سالار عقیلی حق این کار را دارد یا نه، فارغ از اینکه او اشتباه کرده یا نه، تلویزیون با سکوت عجیب و غریبش نشان داد ملاک برخوردها و حاشیه سازی ها و پوشش های خبری اش، اصل اتفاق نیست. سوژه مورد نظر است. اگر کسی برادری اش را ثابت کرده باشد، عیبی ندارد و می توان نرم و آهسته از کنار اتفاق گذشت اما اگر تفکرات و کارهای کسی به مذاق تلویزیونی ها خوش نیاید، همین حضور در «من و تو» می تواند پیراهن عثمان باشد و سند خیانت به یک ملت!

معادله به همین سادگی است. فقط کافی است به جای اسم سالار عقیلی در آن خبر، اسم کسی مثل همایون شجریان را بگذارید. حالا کافی است واکنش های احتمالی تلویزیون را حدس بزنید!


ویدیو مرتبط :
پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش نخوانش پسر