تصمیم شورای حکام در مورد PMD کلیدی‌ترین اقدام برای اجرای برجام


یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز امیدواری کرد که شورای حکام در مورد PMD به گونه ای تصمیم بگیرد که شاهد اجرایی شدن برجام باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌،‌جواد جهانگیرزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: اگرچه درون گزارش آژانس اشکالات جدی وجود داشته و برخی دعاوی غلطی نیز مطرح شده اما امیدواریم شورای حکام به تصمیم درست برسد تا مقدمات اجرای برجام فراهم شود زیرا برخورد شورای حکام در این مرحله کلیدی ترین اقدام برای اجرایی شدن برجام خواهد بود.

وی با بیان اینکه تحولات منطقه وارد مرحله خطیر و جدیدی شده، افزود: شرایط حساس منطقه ایجاب می‌کند کشورهای منطقه با حساسیت و تدبیر بیشتری عمل کنند . دخالت و ورود نیروهای نظامی ترکیه و عراق بدون اخذ نظر و موافقت دولت مرکزی عراق آثار زیانباری به همراه داشته و خواهد داشت و از یک سو مناقشات منطقه ای را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر مسأله ضروری مبارزه با تروریسم را از اولویت ویژه جدا ساخته و آن را به تعویق خواهد انداخت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد:‌ جالب این جا است که مقامات ترک ادعا می‌کنند با موافقت دولت عراق این دخالت انجام شده در حالیکه دولت ملی عراق به ویژه نخست وزیر این کشور مخالفت جدی خود را ابراز کرده و به شورای امنیت نیز شکایت نموده اند . ضمن اینکه مخالفت مرجعیت معظم به ویژه آیت الله سیستانی هم با عنایت به سوابق مخالفت مرجعیت و مقابله آنان با استعمار انگلیس مطمئنا مردم و دولت عراق را در مخالفت با چنین دخالت های آشکاری مصمم خواهد ساخت.

جهانگیر زاده با بیان اینکه این آشفتگی به ضرر ترکیه خواهد بود گفت: مسئولین اقلیم کردستان نیز باید با دولت هماهنگ باشند . این در حالی است که مقامات این اقلیم به مانند ماه های پیش دست به رفتارها و اقدامات ابهام برانگیز و مشکوکی زده اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در خصوص مسائل داخلی از دولت انتظار می‌رود با برنامه ریزی دقیق منطقی و شجاعانه به نبرد با رکود اقتصادی موجود بروند زیرا خروج از رکود مستلزم انسجام و برنامه ریزی دقیق مسئولین اقتصادی دولت است و رکود موجب افزایش بیکاری جمعیت جوان ، با استعداد و تحصیل کرده کشور خواهد بود؛ امیدواریم کار به جایی نرسد که علاوه بر رکود شاهد نزول نرخ رشد اقتصادی و حتی منفی شدن آن باشیم.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس دهم یادآور شد: ضرورت دارد به سمتی برویم که سرجمع اقدامات جریانات طرفدار نظام و انقلاب به تشکیل مجلسی عاقل،‌کارآمد ،‌ متخصص و انقلابی منتهی شود. وجود نیروهای عمیقا معتقد به ارزش ها و اصول انقلاب و ولایت و رهبری جزو ضروریات تشکیل مجلسی است که می‌تواند گره گشای مشکلات کشور باشد.

جهانگیرزاده تاکید کرد: جناح های سیاسی هم باید به جای رقابت های حذفی به تشکیل مجلسی کارآمد بیاندیشند چرا که مشکلات پیش رو نیازمند انسجام و اهتمام همه نیروهای معتقد به نظام و رهبری است.

وی با قدردانی از دست‌اندارکاران ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: انتظار می‌رود برای رفع نگرانی های نهایی اهتمام بیش از پیش معطوف شود و گزارشات به موقع به نمایندگان و مردم منتقل شود.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات کشاورزان یادآور شد: کشاورزان نیازمند حمایت هستند و ضروری است وزارت جهاد کشاورزی اقدامی نظیر ایجاد امکان صادرات سیب درختی که بازار بزرگی و فعالی دارد را فراهم کند. همچنین تیمی برای بررسی عدم نگهداری مناسب گندم‌های خریداری شده از کشاورزان تشکیل شوند زیرا متاسفانه با بی تدبیری مجموعه عظیمی از زحمات مردم و کشاورزان به هدر رفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به تجمع بازنشستگان مقابل مجلس یادآور شد: این افراد به دنبال هم ترازی حقوق با شاغلین در بودجه 95 هستند و انتظار می‌رود کمیسیون تلفیق نسبت به این امر مبادرت کنند. همچنین بازنشستگانی که سالها پیش بازنشست شدند امیدوارند مجموع کسوراتی که وزارت کار از آن‌ها ابراز کرده به حداقل برسد زیرا آن‌ها وضع معیشتی نگران کننده ای دارند.

وی همچنین از وزیر ورزش خواست نسبت به تکمیل ورزشگان 15 هزار نفری باکری که در مراحل پایانی قرار دارد دستورات لازم را صادر کند.

جهانگیرزاده همچنین از فرماندهی حمزه سید الشهدا و فرمانده نیروی زمینی سپاه که در شرایط سخت آذربایجان غربی با زحمات خود توانسته اند کاری شگرف و خیره کننده جهت تقویت امنیت منطقه انجام دهند قدردانی کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
قانونی برای اقدام متناسب و متقابل در برابر بدعهدی آمریکا در اجرای برجام