سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرعت دانلود در ایران در رتبه 29 جهان؛ البته از آخر


سرعت دانلود در ایران در رتبه 29 جهان؛ البته از آخر

موسسه جامعه اینترنت (Internet Society) سازمانی بین المللی است که در زمینه اینترنت مطالعات گسترده ای انجام داده و به کمک گزارشاتی که منتشر می کند در تلاش است دسترسی عمومی به سرویس جهانی اینترنت را برای همه کاربران دنیا به سطحی یکسان و عادلانه برساند.

مجله سخت افزار/ موسسه جامعه اینترنت (Internet Society) سازمانی بین المللی است که در زمینه اینترنت مطالعات گسترده ای انجام داده و به کمک گزارشاتی که منتشر می کند در تلاش است دسترسی عمومی به سرویس جهانی اینترنت را برای همه کاربران دنیا به سطحی یکسان و عادلانه برساند. به این منظور Internet Society در زمینه آموزش در کشورهای در حال توسعه و کشورهای جا مانده از تکنولوژی های روز دنیا و همچنین استفاده از استانداردها، پروتکل ها و زیرساخت های اینترنتی فعالیت های گسترده ای انجام داده و با قرار دادن اطلاعات گسترده در اختیار همه مردم دنیا سعی دارد آنها را با موقعیت بین المللی خود در زمینه اینترنت آشنا کند. به این منظور آنها آمار متنوعی در زمنیه های گوناگون منتشر می کنند که از جمله آنها می توان به درصد نفوذ اینترنت، درصد نفوذ شبکه های موبایل، سرعت دانلود برای سرویس های ثابت و موبایل و همچنین پوشش 3G اشاره کرد. آخرین گزارشات این شرکت نشان دهنده اطلاعات جالبی است که دعوت می کنیم در ادامه مطلب برای بررسی آنها با ما همراه باشید.

در زمینه سرعت دانلود برای خطوط ثابت همان طور که حتما می توانید پیش بینی کنید کشور ما وضعیت جالبی ندارد و با میانگین 4.43Mbps برای دانلود و 2.68Mbps برای آپلود در رده 115 جهان قرار دارد. با توجه به 144 کشوری که در فهرست این موسسه قرار دارند می توان گفت چند پله ای در جدول صعود داشته ایم اما هنوز با استانداردهای بین المللی کیلومترها فاصله داریم. در رتبه های اول این جدول هم سنگاپور (97.67Mbps)، هنگ کنگ (96.12Mbps) و رومانی (65.23Mbps) قرار گرفته اند. می بینید که کشورهای شرق آسیا با چه اختلافی در صدر قرار گرفته اند. در حوزه سرعت دانلود در شبکه های موبایل صدر جدول به دانمارک (22.3Mbps)، جزایر کیمن (20.06Mbps) و مجددا سنگاپور (16.85Mbps) تعلق دارد و ایران با سرعت 0.43Mbps در رده 130 جهان قرار دارد.

کشورهای ایسلند (96.5%)، منطقه برمودا (95.3%) و نروژ (95.1%) در رتبه های اول تا سوم ضریب نفوذ اینترنت قرار دارند و در این جدول کشور ما با 31.4% رتبه 112 را در اختیار دارد. نکته مثبت در این جدول افزایش 29 درصدی در بازه سه ساله است که نشان می دهد روند گسترش اینترنت در ایران با سرعت کم اما در حال افزایش است. اما بالاترین رتبه ایران در این جدول به تعداد ویرایش صفحات ویکی پدیا در ماه بر می گردد. ایران با 31000 ویرایش در ماه در رده 13 جهان قرار دارد و البته صدر این جدول متعلق به آمریکا (252000 ویرایش)، بریتانیا (96000 ویرایش) و آلمان (80000 ویرایش) قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
سرعت دانلود در ایران بسیار بالا حتما ببینین اولین سرعت بالا درایران