اعمال محدودیت‌های ترافیکی در شیراز برای ایام نوروز


فرمانده انتظامی استان فارس گفت: محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های ورودی و خروجی شیراز در ایام خاصی از تعطیلات نوروز اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی، شنبه، 22 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد از مسافران نوروزی از مسیر شمالی وارد شیراز می‌شوند، از ساعت 7 صبح تا 24 روزهای 29 اسفند 94 و اول، دوم و سوم فروردین 95 تردد انواع کامیون و خودروهای باری جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در این مسیر ممنوع است.

وی اضافه کرد: در محور قائمیه به سمت دشت‌ارژن و تنگ ابوالحیات و قائمیه به سمت نورآباد و گچساران نیز در ایام و زمان اعلام شده، محدودیت تردد برای کامیون‌ها و تریلرها اعمال خواهد شد.

گودرزی با بیان اینکه توصیه اکید پلیس، برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل محله محوری است تا جوانان و نوجوانان با نظارت والدین به شادی بپردازند و کنترل رفتارها نیز بهتر امکان‌پذیر باشد، تصریح کرد: پلیس با رفتارهای هنجارشکنانه و مخل نظم و امنیت عمومی مواجهه‌ای شدید و قانونی خواهد داشت. برهم زدن نظم و امنیت، خط قرمز پلیس است، بنابراین با خودروها و افرادی که به هر شکل با رفتار خود نظم را تحت الشعاع قرار دهند، برخوردی قهری و قانونی می‌کند. پلیس با شادی مردم و تلاش جوانان برای تخلیه انرژی مخالف نیست اما با هنجار شکنی مخالف است.

این فرمانده انتظامی با یادآوری اینکه خودروهای توقیف شده در شب چهارشنبه آخرسال، تا پایان تعطیلات نوروز در توقیف باقی خواهند ماند، گفت: با قرار دادن تمرکز بر روی توزیع کنندگان مواد محترقه خطرناک، قریب به 600 هزار عدد ماده محترقه کشف، 12 خودرو توقیف و تعدادی از اماکن توزیع کننده، پلمب شده است.

گودرزی تصریح کرد: پلیس فتای فارس تمام فعالیت‌های فضای مجازی را رصد می‌کند و با سایت‌هایی که اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره می‌کنند، با شدت برخورد خواهد کرد.

او با اشاره با استفاده از توان 100 درصدی پلیس در این ایام، گفت: محدودیت ترافیکی در مسیر منتهی به دریاچه مهارلو(نمک) از ساعت 16 عصر روز سه‌شنبه 25 اسفند لغایت 4 صبح چهارشنبه 26 اسفندماه اعمال خواهد شد.

گودرزی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای ایام نوروز، گفت: 150 ایستگاه موقت در بوستان‌ها و گردشگاه‌های مختلف پیش‌بینی شده است که با توجه به احتمال افزایش 15 تا 20 درصدی تعداد گردشگران در نوروز امسال، امکان بهتری برای برقراری نظم و امنیت فراهم باشد.

او، شعار نیروی انتظامی برای سال جدید را پلیس و مردم، نظم و قانون‌مداری، نشاط و بهسازی، عنوان و اضافه کرد: یکصد کانکس پیش‌بینی شده تا برای استقرار ایستگاه‌های موقت پلیس در محل‌های مورد نظر نصب شود و علاوه بر این گشت‌های سواره و پیاده به شکل محسوس و نامحسوس نیز در دستور کار است.

به گفته گودرزی، ماموران پلیس به شکل نامحسوس در اتوبوس‌های مسافربری حضور دارند و علاوه بر نظارت تصویری در برخی محورهای اصلی، نیروهای پلیس راهور نیز گشت‌های محسوس و نامحسوسی را در مسیرهای ارتباطی خواهند داشت.

فرمانده انتظامی فارس با یادآوری اینکه تست الکل و موادمخدر از رانندگان خاطی انجام می‌شود، گفت: در ایام نوروز با هماهنگی انجام شده با دستگاه قضایی، سارقان و اراذل و اوباش سابقه دار در حبس باقی خواهند ماند.

گودرزی با تصریح اینکه پلیس استان فارس در تمام شاخص‌های مورد نظر در بررسی امنیت، خوب عمل کرده است، گفت: در کشف سلاح و مهمات، مشروبات الکلی، موادمخدر و کشف جرائم، عملکرد مناسبی در سال 94 داشتیم و تا این لحظه خوشبختانه و با وجود انجام عملیات‌های متعدد، حتی یک نفر نیروی پلیس هم تلفات نداشته است.

او از کاهش 55 درصدی جرائم کارکنان نیروی انتظامی در مقایسه با سال 92 خبر داد و گفت: براساس ارزیابی انجام شده توسط دانشگاه تهران در ابتدای سال 94، فارس دارای بالاترین احساس امنیت بوده و در سرقت‌های مسلحانه 35 درصد و در انواع سرقت‌ها 18 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم، اما امنیت موضوعی نسبی است.

رئیس پلیس فارس گفت: وقتی وضعیت اقتصادی و کاسبی در جامعه مطلوب نیست، نمی‌توان گفت که امنیت در حد مطلوبی قرار دارد. در مقایسه با کاهش 3 درصدی سرقت در میانگین کشوری، فارس 18 درصد کاهش انواع سرقت را در کارنامه دارد. هرچند تا وضع ایده‌آل فاصله داریم.

گودرزی همچنین از جمع‌آوری 500 معتاد در شیراز خبر داد و ادامه داد: این معتادان به اردوگاه‌ها تحویل داده شده‌اند و شهرداری نیز متعهد شده است تا پایان اردیبهشت این افراد را نگهداری کند. پلیس آمادگی دارد ظرف 24 ساعت تمام معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند، اما شرایط و امکانات برای نگهداری آنان باید فراهم باشد.

خبرنگار: 04

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کاهش مشکلات ترافیکی شیراز با تکمیل کمربندی شمال شرق