علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



حجم فعلی قراردادهای تجاری سازی علم در دانشگاه آزاد 600 میلیارد ریال


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ابراهیم واشقانی‌فراهانی روز یکشنبه در نشست خبری چهارمین نمایشگاه فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی اظهارکرد: این نمایشگاه همزمان با سی و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و تقدیر از پژوهشگران برتر از 29 اردیبهشت تا پنجم خردادماه سالجاری در سالن جدیدی در محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تجلیل از پژوهشگران حوزه علم و فناوری کشور، ایجاد فضای رقابتی بین پژوهشگران و ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در آئین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه فرهیختگان خبر داد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه کلیه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی که به مرحله تجاری سازی رسیده است و همچنین ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری که از پتانسیل تجاری شدن برخوردار است، به نمایش گذاشته می شود.
واشقانی با تاکید بر این که رایزنی های لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حضور صاحبان صنایع در این نمایشگاه انجام شده است، گفت:تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان های کشور موظف شده اند که برای حضور صنعتگران استان خود در این نمایشگاه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی همچنین با بیان این که جایزه ویژه امام خمینی (ره) امسال برای سومین سال به منتخب برتر اهدا می شود، در عین حال اضافه کرد: امسال جایزه طلایی امام خمینی (ره) را به دلیل به نرسیدن سطح شرکت کنندگان به حد نصاب استانداردهای تعیین شده برای این جایزه نخواهیم داشت و این نشان ویژه تنها به صورت نقره و برنز از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی به منتخبان برتر اهدا خواهد شد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که در چهارمین نمایشگاه فرهیختگان از 79 منتخب برتر در 26 قسمت مانند واحدهای برتر دانشگاهی، اعضاء هیات علمی برتر، پژوهشگران برتر، اختراع برتر و پارک های علم و فناروی برتر تجلیل خواهد شد، تصریح کرد: در این نمایشگاه که همزمان با سی و چهارمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، 637 محصول عرضه می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر این که در سال های قبل ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی توسعه فناوری نبوده و در طول سه سال گذشته این دانشگاه در این حوزه شتاب بسیار مناسبی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر حجم قراردادهای تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی برای 23 طرح که مستندات آن به ما رسیده و در شورای اقتصاد دانش بنیان نیز به تصویب رسیده، 600 میلیارد ریال است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا قبل از سال 1393 دانشگاه آزاد اسلامی تنها در حوزه رباتیک سرآمد بود اما بازدید کنندگان در چهارمین نمایشگاه فرهیختگان با بسیاری از دستاوردهای علمی و پژوهشی این دانشگاه از نزدیک آشنا خواهند شد.
علمی**1836**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تزریق 600 هزار میلیارد ریال نقدینگی به بنگاه های تولیدی