اهدای مدال «استاد محمد» به علیرضا نادری


بنیاد فرهنگی "محمود استاد محمد" جایزه بهترین نمایشنامه سال 93 را به «کوکوی کبوتران حرم» نوشته‌ی علیرضا نادری اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسسه فرهنگی هنری «بنیاد استاد محمد» در اولین مراسم خود که امشب 5 دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد، با تقدیر از سه نمایشنامه نگاشته شده در سال 93 ، نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» را به عنوان بهترین نمایشنامه سال معرفی کرد.

در این مراسم که با حضور جمعی از اهالی تئاتر و مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ برگزار شد، سه نمایشنامه «کابوس‌های پیرمرد بازنشسته خائن ترسو» نوشته نادر برهانی مرند، نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» نوشته محمد مساوات و نمایشنامه «کوکوی کبوتران حرم» اثر علیرضا نادری مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه نشان افتخاری «استاد محمد» نیز از طرف این بنیاد به علیرضا نادری که در این مراسم نیز حضور نداشت اعطا شد.

در این مراسم محمود دولت آبادی، بهزاد فراهانی و ... حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، موسسه فرهنگی هنری بنیاد استاد محمد در سال جاری به همت مانا استاد محمد (دختر محمود استاد محمد) شروع به کار کرده است. این موسسه که در تیرماه فراخوان خود را منتشر کرده بود، بنا داشت از میان آثار چاپ شده، اجرا شده یا منتشر شده در مطبوعات در سال 93 یک اثر را به عنوان نمایشنامه برتر سال معرفی کند.

به گفته سعید طباطبایی عضو هیات مدیره این نهاد فرهنگی هدف این موسسه تشویق نویسندگان به نگارش خلاقانه، ترغیب ناشران به چاپ آثار ایرانی و تشویق کارگردانان به اجرای نمایشنامه‌های ایرانی است.

مشروح این برنامه متعاقبا منتشر می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای مدال طلای محمد دانشور در رشته دوچرخه سواری