ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شش مجری پرسپولیسی تلویزیون و دلایل عجیب ممنوع‌التصویری/ خون قرمز، خط قرمز!


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.18 - 13:20

شش مجری پرسپولیسی تلویزیون و دلایل عجیب ممنوع‌التصویری/ خون قرمز، خط قرمز!

بانک ورزش/ آگاهی از تمایلات رنگی افراد سرشناس، همیشه سوژه مورد علاقه هواداران فوتبال در ایران بوده است. از همین رو، معمولا بخش مهمی از کری‌های سرخابی را یارکشی هواداران دو تیم از افراد مشهور تشکیل می‌دهد. مثلا آبی‌ها از یادآوری این که اکبر عبدی و داریوش ارجمند و احتمالا محمدرضا گلزار استقلالی هستند خوشحال می‌شوند و البته یکی از دلخوشی‌های قرمزها هم این است که مهران غفوریان، فریبزر عرب‌نیا یا مسعود کیمیایی پرسپولیس را دوست دارند. در همین راستا، سرخ‌ها طی یکی، دو سال گذشته تصویری از 6 مجری پرسپولیسی را گردآوری کرده‌اند که این عکس در فضای مجازی فوق‌العاده پربازتاب بوده و حسابی دست به دست چرخیده است. 5 نفر از این 6 نفر عبارت هستند از احسان علیخانی، رضا رشیدپور، محمد سلوکی، محمود شهریاری و علی ضیا که بارها بدون هیچ اکراهی هواداری‌شان از پرسپولیس را علنی کرده‌اند. ماجرای نفر ششم اما فرق دارد. عادل فردوسی‌پور اگرچه بعد از افشاگری فراز کمالوند و بعدها فرهاد مجیدی مجبور شد اعتراف کند در کودکی پرسپولیسی بوده، اما سال‌هاست که به عنوان یک مجری و گزارشگر مهم، به شدت جانب بی‌طرفی را رعایت می‌کند و حواسش هست که از مسیر عدالت خارج نشود. اگر حب و بغض شخصی را کنار بگذاریم، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که فردوسی‌پور همه تلاشش را کرده تا حق را به حقدار برساند و تحت تاثیر هواداری سال‌های دورش از پرسپولیس نباشد. از این حرف‌ها که بگذریم، می‌رسیم به این نکته عجیب که هر 6 نفر این لیست، به طرز عجیبی حداقل یک دوره سابقه جنجال و ممنوع‌التصویری را در کارنامه خودشان دارند! در حقیقت این فهرست با جنجالی که برای علی ضیا پیش آمد کامل شد و حالا شاید بد نباشد مشکلاتی که برای هر یک از اعضای این گروه پیش آمد را خیلی کوتاه مرور کنیم.
یک سوءتفاهم محض
ماجرایی که برای فردوسی‌پور پیش آمد خیلی عجیب بود و شاید با توجه به اینکه سال‌ها از این موضوع می‌گذرد، خیلی‌ها آن را فراموش کرده باشند. درست یک دهه پیش، وقتی مشکلات عادل با قلعه‌نویی تازه داشت شروع می‌شد، فردوسی‌پور اسیر سوءتفاهم بدی شد که نزدیک بود کار دستش بدهد. در جریان داربی لیگ پنجم، وقتی تلویزیون برای لحظاتی تصویر بسته امیر را نشان داد، عادل با اشاره به صورت نتراشیده قلعه‌نویی گفت: «شاید سرمربی استقلال هم خرافاتی باشد.» منظور عادل کاملا روشن بود. درست در همان برهه زمانی، خیلی از مربیان فوتبال در اروپا تصمیم گرفته بودند صورت‌شان را اصلاح نکنند و سبیل بگذارند. آنها عقیده داشتند این اتفاق برای‌شان خوش‌شانسی به همراه خواهد آورد که این داستان به شدت مورد توجه مطبوعات و شبکه‌های مشهور بین‌المللی بود. عادل هم درست با همین پیش‌زمینه حرفش را زد، اما از بد حادثه، قلعه‌نویی بعد از بازی پای مسایل اعتقادی را وسط کشید و با انتقاد از فردوسی‌پور، گفت صورتش را به خاطر محرم و صفر نتراشیده است. کاملا آشکار بود که همه چیز از یک سوءتفاهم محض ناشی شده، اما به هر حال این اتفاقات برای مدتی عادل را دچار دردسر کرد و او را حداقل از میکروفون گزارشگری دور نگه داشت. با فرا رسیدن نوروز 85 اما عادل با گزارش داربی منچستر به تلویزیون بازگشت و هوادارانش را خوشحال کرد!
زبان سرخ
ظاهرا احسان علیخانی هم قلبش قرمز است و هم زبانش! چند سال پیش برای او مشکلاتی به وجود آمد که ناچار شد حتی برنامه محبوبش «ماه‌عسل» را هم برای مدتی تحویل بدهد و برود. در این مورد خیلی شفاف‌سازی نشد، اما ظاهرا همه چیز به اجرای او در برنامه تحویل سال 91 در شبکه دوی سیما مربوط می‌شد؛ جایی که احسان با انتقاد صریح از دولت پیشین، به بازگویی مشکلات اقتصادی مردم پرداخته بود. مثلا سایت انتخاب همان روزها نوشت این قسمت از حرف‌های علیخانی دردسرآفرین شده است: «جناب آقای احمدی‌نژاد! فکری به حال این گرانی‌ها کنید؛ همه مردم که نمی‌توانند بیایند از محله شما خرید کنند!»
امان از ماهواره
رضا رشیدپور کارش را با اجراهای پرنشاط صبحگاهی در تلویزیون شروع کرد و حتی برای مدتی مجری برنامه آهنگ‌های درخواستی هم بود. او پله‌های ترقی را کم‌کم طی کرد و در اوج کارش به اجرای برنامه‌های محبوبی مثل شب شیشه‌ای رسید. با این حال سر درآوردن او از یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای، هم خیلی‌ها را متعجب کرد و هم باعث شد آقا رضا برای مدتی ممنوع‌التصویر شود. در حال حاضر با تغییر دولت، دوباره پای رشیدپور به صداوسیما باز شده است.
محرومیت‌های یک تیفوسی
محمود شهریاری با آن خنده‌های معروفش، شاید پرسپولیسی‌ترین نفر این فهرست باشد. او بارها با میهمانانش سر پرسپولیس کری خوانده و معمولا هم پیروز شده است! شهریاری در چند مقطع به دلایل عجیب ممنوع‌التصویر بوده است. اولین بار در دهه هفتاد فیلمی از یک محفل خانوادگی با حضور او منتشر شد که واقعا هیچ چیز خاصی نداشت، اما به خاطر حساسیت‌ها و اقتضائات آن روز جامعه ایران، خانه‌نشینی این مجری را به دنبال آورد. این اواخر هم بخشی از مصاحبه زنده او با امیر جعفری جنجالی شد!
چرا تیپ می‌زنی؟
این مسلما یکی از عجیب‌ترین شایعاتی است که در مورد تلویزیون ایران به گوش می‌رسد. گفته می‌شود محمد سلوکی که اغلب او را در شبکه تهران می‌دیدیم، در برهه‌ای به خاطر استفاده از لباس‌های گرانقیمت از تلویزیون دور مانده بود. از قرار معلوم خود سلوکی هم در گفتگویش با مجله همشهری جوان، این شایعه عجیب را تایید کرده است!
به خیر گذشت؟
پیرامون حادثه اخیر در مورد علی ضیا هم همه گفتنی‌ها گفته شده. بعد از دلجویی او از مظلومی، سرمربی استقلال در تماس با برنامه ورزش‌ومردم رسما خواهان رفع ممنوع‌اتصویری ضیا شد. حالا باید ببینیم با گذشت شاکی خصوصی، تلویزیون هم از گناه ضیا می‌گذرد یا نه؟

نظر شما


ویدیو مرتبط :
عبور مجری هفت از خط قرمز تلویزیون !