آلوده شدن بیش از 2100 زن باردار کلمبیایی به ویروس زیکا


موسسه ملی سلامت کلمبیا از آلوده شدن بیش از 2100 زن باردار به ویروس زیکا در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسسه ملی سلامت کلمبیا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که با تداوم شیوع ویروس زیکا در قاره آمریکا بیش از 2100 زن باردار در این کشور به ویروس زیکا با ناقل پشه آئدس آلوده شده‌اند.

این ویروس با بروز نارسایی مادرزادی فاجعه بار میکروسفالی در نوزادان همراه است و باعث می‌شود مغز جنین به طور کامل رشد نکند. تاکنون برای مقابله با این ویروس واکسن یا شیوه درمانی ارائه نشده است.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت کلمبیا، تاکنون ابتلای 20 هزار و 297 نفر در کلمبیا به این بیماری تایید شده که جزو آنان 2116 زن باردار است. هر چند موردی از ابتلا به میکروسفالی یا مرگ ناشی از این ویروس در کلمبیا گزارش نشده است.

ویروس زیکا در 23 کشور و منطقه در قاره آمریکا تایید شده و پزشکان به طور جدی در تلاش برای تولید واکسن هستند. همچنین دولت کلمبیا از زنان این کشور درخواست کرده بارداری خود را شش تا هشت ماه به تعویق اندازند. مقامات این کشور انتظار دارند تعداد مبتلایان به این ویروس به 700 هزار نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برزیل بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری متحمل شده است. تا کنون 3700 مورد ابتلا به میکروسفالی در این کشور گزارش شده که احتمالا از ویروس زیکا ناشی می‌شود. همچنین سازمان جهانی بهداشت (WHO) احتمال داده که چهار میلیون نفر در قاره آمریکا به این ویروس آلوده می‌شوند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
‫ویروس زیکا را بهتر بشناسیم! با زیرنویس فارسی‬‎