رییس سازمان سینمایی: راه اکران فیلم‌های کوتاه را هم هموار می‌کنیم


رییس سازمان سینمایی: راه اکران فیلم‌های کوتاه را هم هموار می‌کنیم

مهر/ رییس سازمان سینمایی درباره نمایش فیلم های کوتاه بیان کرد که بهترین راه برای نمایش این آثار تعامل با تلویزیون است و از مسئولان آن انتظار می رود تا کمک کنند فیلم های کوتاه درخشان نمایش داده شوند.
رییس سازمان سینمایی به همراه محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر عصر روز شنبه ۲۳ آبان ماه به منظور بازدید از روند برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس چارسو حاضر شد.

حجت‌الله ایوبی با اشاره به مشاهدات خود در پردیس سینمایی چارسو و سالن‌های سینما گفت: با دیدن سالن‌ها که پر از جمعیت بود خستگی‌ام در رفت. بعد از مسائل متعددی که در رابطه با سینما با آن مواجه هستیم وقتی می‌بینم که در مرکز شهر تهران ۵ سالن سینما به واسطه جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان مملو از جمعیت است احساس خوبی دارم.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: امروز که چهارمین روز جشنواره است من هیچ سالنی را ندیدم که مخاطبان در راهروها و پله‌هایش ننشسته باشند و هیچ سالنی را ندیدم که جمعیت زیادی در آن نایستاده باشند. این یعنی حال سینمای ما خوب است و جوانان ما علاقه‌مند و امیدوار هستند. از فرید فرخنده کیش و تیمش هم تشکر می‌کنم که با عملکرد مناسبشان توانسته‌اند جوانانی را که مخاطبان اصلی این جشنواره هستند با این حس و انگیزه در جشنواره گرد هم آورند.

وی همچنین در مورد محدودیت بودجه جشنواره فیلم کوتاه نسبت به سال گذشته گفت: همه بخش‌های سینما با محدودیت بودجه مواجه هستند. امسال و سال گذشته از سال‌های سخت دولت جمهوری اسلامی ایران از لحاظ بودجه و مسایل مالی بوده است. همه دبیران و مدیران ما و اهالی سینما این شرایط را کاملا درک می‌کنند زیرا این محدودیت عام است و تنها مختص فیلم کوتاه نیست.

ایوبی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های کوتاه دارد، گفت: همان‌گونه که در سال‌های گذشته امیدی در مورد اکران فیلم‌های مستند وجود نداشت اما الان شرایطی فراهم شده که این آثار اکران می‌شوند در مورد فیلم‌های کوتاه هم باید جلساتی تشکیل دهیم و تصمیماتی بگیریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از بهترین راه‌هایی که به ذهنم می‌رسد تعامل با صدا و سیما است و ما بیشترین انتظار را از تلویزیون داریم تا کمک کنند که فیلم‌های کوتاه درخشان نمایش داده شوند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های من فیلم کوتاه است و امیدوارم تا سال آینده امکان اکران این آثار فراهم شود.

ایوبی همچنین در مورد استعدادهای نوجوانان کشف شده در المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: من یک نفر را در سازمان سینمایی مامور کرده‌ام که تک تک استعدادهایی را که در جشنواره‌ها کشف می‌شود شناسایی و پی‌گیری کند تا ببینیم کجا هستند و چه می‌کنند و به چه کمکی نیاز دارند تا بتوانیم کاری برای آنها انجام دهیم. یکی از جاهایی که خیلی به آن امیدواریم همین المپیاد فیلمسازی نوجوانان است. ما از انجمن سینمای جوانان ایران هم یک گام عقب‌تر رفته‌ایم و داریم از نوجوانی به آینده سینما فکر می‌کنیم.


ویدیو مرتبط :
بیتا عالمی (قسمتی کوتاه از فیلم سینمایی پرسه)هنوز اکران نشده اینستاگرام bitaalemi