سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد/ باید بخش اعظمی از بودجه فرهنگی در مدارس هزینه شود


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران امروز در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران که در خانه معلم منطقه 3 برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کشور و جامعه‌ای به توسعه و تکامل نرسید، مگر اینکه قدر و منزلت معلمان جامعه خود را ادا کرده باشد.

وی ادامه داد: ادای احترام به معلم، کار سختی است و همه بر این باوریم اگر می‌خواهیم‌ کشور را از بسیاری آسیب‌ها و مشکلات نجات دهیم، باید معلم را دریابیم.

چاوشی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و الگوی معلمان، شهید مطهری(ره) است، افزود: این شهید مردی بود که ایمان، علم و عمل را در هم آمیخت و بیانگر جامعیتی بود که به واسطه آن می‌توان به هر پیشرفت مادی و معنوی دسترسی پیدا کرد.

معاون سیاسی استاندار تهران تصریح کرد: نمی‌توان بُعدی از ابعاد دین را برجسته کرد و از ابعاد مهم دیگر غافل شد، تشخیص اولویت و فهم، مستلزم دانش و آگاهی است و معلمان می‌توانند جامعیت را در رفتارهای تربیتی خود به دانش‌آموزان القاء کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به جای طرح‌های دوفوریتی بی‌حاصل می‌توانستند طرح دو فوریتی برای حل مشکلات معلمان داشته باشند.

چاووشی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی در کشور و به خصوص استان تهران به حداقل برسد، اگر می‌خواهیم نمایندگان کارآمدی در مجلس بنشینند و شورای کارآمدی اداره شهر تهران را برعهده داشته باشند و اعتیاد ریشه‌کن شود، باید به آموزش و پرورش برگردیم و آن را احیاء کنیم.

معاون سیاسی استاندار تهران افزود:‌ با وجود معلم 2 یا 3 شغله، این آرزوها میسر نیست و با جرأت می‌گویم برخی سازمان‌های دولتی نه تنها کمکی به توسعه کشور نمی‌کنند، بلکه بازدارنده هستند و دولت باید برخی سازمان‌های خود را کوچک کرده و هزینه آنها را صرف  آموزش و پرورش کند.

وی با بیان اینکه اگر نظام تعلیم و تربیت جان گیرد، کشور جان می‌گیرد، گفت: معلمان می‌توانند فرهنگ کار و اشتغال را تغییر دهند و امروز همه واقف هستند که راه توسعه کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد.

چاوشی با تشکر از حمایت‌های شهرداری تهران از آموزش و پرورش یادآور شد: کدام راه فرهنگی شما مؤثرتر از ورود به مدارس و فرهنگسازی برای نسل دانش‌آموز است؟ باید سراغ دبستان‌ها و مدارس بروید، بخش اعظمی از بودجه فرهنگی در مدارس جاری شود و فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی صورت گیرد.

معاون سیاسی استاندار تهران تصریح کرد: دولت با همه کمبودها در دو سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده است و وزیر آموزش و پرورش این وزارتخانه را از عمق و درون می‌شناسد و اقرار می‌کنم کمتر وزیری مثل فانی توانسته است مشکلات آموزش و پرورش را به مجلس و دولت منعکس کند.

وی اظهار امیدواری کرد: آموزش و پرورش بتواند سند تحول ر ا اجرایی کند و در آینده شاهد باشیم با همه قابلیت‌های خود، یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه دانش باشیم.

چاوشی با تأکید بر اینکه نگاه فرهنگ کارآفرینی و تلاش را معلمان می‌توانند ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: یعنی اینکه دانش‌آموز پس از خروج از دبیرستان، علاوه بر داشتن مهارت، بداند بدون تلاش و کار موفق نیست و این مهم است؛ قریب به 2 میلیون اتباع بیگانه در کشور روزی می‌خورند و به کشور خود نیز درآمد خود را می‌فرستند.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه حداقل 4 میلیون نفر برای 80 میلیون جمعیت کشور نیرو به کار گرفته‌ایم که این آمار زیادی است، گفت: در ایران 400 هزار مدیر و رئیس داریم و نظام اداری بازدارنده است؛ این مجموعه بودجه‌های عمومی را می‌بلعد و دستگاه‌های زیادی به وجود آمده که در توسعه کشور کمکی نمی‌کنند.

وی بیان داشت: امروز دوره تصدی‌گری دولت‌ها گذشته است و دولتی که بیش از 50 درصد درآمد ملی را صرف نیروها کند، دولت شکست‌خورده است و باید این نگاه‌ها تغییر پیدا کند.

چاوشی گفت: تعلیمات رسمی کشور در انحصار معلمان است و آموزش و پرورش نهادی است که شاید جزو دیرپاترین نهادها در کشور باشد که امروز با خلأهایی مواجه است.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه فرهنگ از دل آموزش و پرورش بیرون می‌آید، افزود: امروز نباید مرعوب این شویم که فضای مجازی بخشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده است، چرا که همان نیز قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون دانش‌آموز و 65 هزار فرهنگی در تهران وجود دارد، گفت: باید این مجموعه مدیریت شود و نیازمند کمک و حمایت همه از جمله فرهنگیان و مدیران اجرایی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر هستیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه