سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، از هنگام آغاز ورود زائران ایرانی مراسم اربعین حسینی تا پایان روز جمعه، نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی از 3 گذرگاه مرزی وارد خاک عراق شده‌اند و در حالی که به دلیل ازدحام جمعیت، مرز مهران با مشکل حمل و نقل روبه‌رو است، اما دو مرز شلمچه و چذابه در جنوب خلوت است.

عادل الزرکانی معاون اول استاندار واسط عراق گفت: گذرگاه زرباطیه در مرز با ایران طی پنج روز اخیر از حدود یک میلیون زائر ایرانی برای ادای زیارت اربعین استقبال کرد.

وی تاکید کرد: مقامات محلی تلاش‌های گسترده‌ای برای اعزام زائران ایرانی به کربلای معلی انجام می‌دهند و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که حدود دو میلیون زائر ایران در سمت ایران منتظر ورود به عراق هستند.

الزرکانی در گفتگو با رسانه‌های عراق افزود: گذرگاه زرباطیه شاهد سرازیر شدن زائران از ایران است به طوری که تعداد زائرانی که از روز دوشنبه گذشته تا روز جمعه وارد شدند، به حدود یک میلیون نفر می‌رسد که بیشتر آنها از ایران هستند و شماری هم از برخی کشورهای آسیایی دیگر هستند.

وی افزود: دولت محلی در استان واسط تمام تلاش‌ها و امکانات خود را برای انتقال زائران ایرانی به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی به کار گرفته است اما با دشواری‌های زیادی در عملیات انتقال آنها به سبب حجم عظیم زائران روبرو است.

الزرکانی گفت: اطلاعات دریافتی از مقامات ایرانی در چارچوب اتاق هماهنگی مشترک (میان عراق و ایران) نشان می‌دهد که حدود دو میلیون زائر همچنان در سمت ایران در انتظار ورود به عراق برای ادای زیارت اربعین هستند.

از سوی دیگر مدیریت شهرستان بدره در شرق استان واسط روز پنجشنبه از ورود حدود 250 هزار زائر ایرانی از طریق گذرگاه مرزی زرباطیه در مرز با ایران خبر داد. این اداره از دولت‌های ایران و عراق خواست خودروهای بیشتری برای انتقال زائران منتظر در گذرگاه‌ها ارسال کنند.

استان‌های واسط عراق و ایلام ایران پیشتر درباره ورود سه میلیون زائر ایرانی از گذرگاه زرباطیه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به توافق رسیده بودند.

گذرگاه مرزی زرباطیه یکی از مهمترین گذرگاه‌ها با جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که از طریق آن مناسبات تجاری میان دو کشور و همچنین ورود و خروج زائران هر دو کشور انجام می‌شود و در سال‌های گذشته شاهد عملیات توسعه و آماده‌سازی گسترده‌ای بود تا حرکت مبادلات تجاری روزافزون میان دو کشور را پاسخگو باشد.

این در حالی است که در حال حاضر گذرگاه جدیدی با هزینه حدود 56 میلیارد دینار در حال احداث است.

آمادگی فرودگاه نجف برای ورود بیش از 123 پرواز

اداره فرودگاه بین المللی نجف اشرف اعلام کرد این فرودگاه آمادگی ورود بیش از 123  پرواز از مناطق مختلف جهان را دارد.

بر اساس گزارش الفرات، فائد کاظم نون رئیس شورای اداری فرودگاه نجف اشرف گفت: فرودگاه نجف برای ورود بیش از 123 پرواز آماده است و پروازهای روز جمعه به این فرودگاه، 30 هزار و 750 زائر را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد کرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تعداد پروازها در فرودگاه نجف طی روزهای آینده به بیش از 130 پرواز در روز برسد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VA7C7S


ویدیو مرتبط :
ورود کاروان مهمات ایرانی به عراق و نیروهای مردمی