سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زاکانی: دولت از شفافیت اطلاعاتی درباره میزان اموال آزاد شده طفره می‌رود


زاکانی: دولت از شفافیت اطلاعاتی درباره میزان اموال آزاد شده طفره می‌رودکیهان/ «متأسفانه دولت تصمیمی بر شفافیت اطلاعات در این موضوع ندارد و هر روز شاهد بیان رقم جدیدی هستیم.»

دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران با اظهار این مطلب تصریح کرد: میزان دارایی‌های بلوکه شده کشور یکی از سؤالات اصلی ما از دولت است که متأسفانه تا امروز جواب روشنی در این باره دریافت نکرده‌ایم. نکته دوم میزان دارایی‌های دولتی و خصوصی اموال بلوکه شده است و در نهایت رقم دقیق دارایی‌هایی که پس از اجرایی شدن تعهدات ایران در برجام آزاد خواهد شد. متأسفانه دولت تصمیمی بر شفافیت اطلاعات در این موضوع ندارد و هر روز شاهد بیان رقم جدیدی هستیم.
به گزارش جهان‌نیوز وی خاطرنشان کرد: مطلب دیگر اینکه این اموال متعلق به ملت ایران است و باید به صورت قانونی و در راستای رونق اقتصادی و آرامش مردم هزینه شود. تصمیم‌گیری بر اساس سلیقه برای هزینه اموال کشور به ضرر ملت ایران و برخلاف منافع ملی است. در حالی که ما در مجلس در حال بررسی بودجه سال آینده هستیم، اخباری مبنی بر هزینه بی‌ضابطه پول‌های آزاد شده هستیم اگر این کار نمایشی و برای تأثیر بر آرای مردم است خلاف اخلاق و نوعی عوام‌فریبی است و اگر واقعی است برخلاف قانون است.
زاکانی در پایان می‌نویسد: مشکل اصلی اقتصاد کشور امروز رکود اقتصادی است و تمام همت ما باید کمک به حوزه زیرساخت و تولید باشد. هزینه کردن اموال کشور برای رأی آوردن یک گروه خاص در انتخابات و وارد کردن کالاهای مصرفی یا بدون اولویت، خیانت به مردم است.
یادآور می‌شود پس از سخنان وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که میزان پول‌های آزاد شده ایران را حدود 30 میلیارد دلار عنوان کرده بودند، نوبخت سخنگوی دولت پول‌های آزاد شده ایران را 100 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت؛ این رقم به طور کامل در اختیار ایران قرار گرفته است. طی 2 سال اخیر این رقم اعلامی از 180 میلیارد تا 6 میلیارد دلار در نوسان بوده است.

منبع: کیهان


ویدیو مرتبط :
کلیپ دولت مردم شماره یک(یکپارچگی دولت،مجلس و قوه قضائیه)-زاکانی