سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



هشدار درباره بحران در حوزه درمان


سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: با توجه به افزایش و مسن شدن جمعیت و گران شدن خدمات پزشکی تنها راه پیشگیری از بحران‌های اجتماعی و چالش‌های جدی نظام سلامت تعیین تکلیف بیمه‌ها و اجرای کامل قانون هیأت امنایی شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی به هیأت امناهای دانشگاه‌های علوم پزشكی گفت: قانون تجمیع بیمه‌های سلامت و هیأت امنایی‌شدن جزو مترقی‌ترین قوانین حوزه سلامت است و اگر این دو قانون اجرا نشوند و منابع حوزه سلامت پایدار نشوند در آینده با مسن‌شدن جمعیت، افزایش نیاز به خدمات بهداشتی - درمانی و گران‌شدن این خدمات كشور با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

وی اضافه كرد: شاخص‌های نظام سلامت نشان می‌دهد كه بحران‌های اجتماعی جدی در پیش است و اگر نتوانیم قوانین مصوب در حوزه سلامت را اجرا و ساختار و سیاست‌های كلی نظام سلامت را عملی كنیم بحران‌های جدی سلامت مردم را تهدید می‌كند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر قرار است سیاست‌های كلی نظام سلامت كه مقام معظم رهبری ابلاغ كرده‌اند اجرا شود حتما باید این سیاست‌ها در برنامه ششم توسعه یا قانون برنامه سال 95تبلور پیدا كند. اگر این اتفاق افتاد می‌توانیم امیدوار باشیم كه نظام سلامت دگرگون شود.

سخنان وزیر بهداشت درباره بروز بحران درصورت عدم‌تجمیع بیمه‌ها در حالی است كه چند هفته پیش علی ربیعی، وزیر رفاه هم در سخنانی تجمیع بیمه‌ها را بحران زا توصیف كرد.

پس از سخنان ربیعی اختلاف بر سر تجمیع بیمه‌ها رسانه‌ای شد. اظهارات ربیعی از یك‌سو اعتراض نمایندگان مجلس را در پی داشت كه معتقدند دولت باید قانون برنامه پنجم را بدون كم‌وكاست اجرا كند و از سوی دیگر موجب انتقاد وزیر بهداشت شد. قاضی‌زاده هاشمی گفت: مشكل بزرگ برای اجرای طرح پزشك خانواده اختلاف نظر در مورد بیمه‌هاست.

اظهارات قاضی‌زاده‌هاشمی از سوی نمایندگان مجلس و رسانه‌ها اینگونه برداشت شد كه اگر بیمه‌ها تجمیع نشوند او قادر به اجرای طرح پزشك خانواده نخواهد بود؛ طرحی كه 20سال است در نوبت اجرا قرار دارد و همه دولت‌های پس از جنگ از اجرای آن تخلف كرده‌اند.

با اوج گرفتن اختلافات یك منبع مطلع فاش كرد رئیس‌جمهور هیأتی را مأمور كرده تا در اختلاف میان 2وزارتخانه بهداشت و رفاه بر سر تجمیع بیمه‌ها میانجیگری كند. در این میان حریرچی، قائم‌مقام وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگاران درباره این هیأت گفت: تشكیل هیأت را نه تكذیب می‌كنم و نه تأیید. همین جمله او كافی بود تا رسانه‌ها اینگونه برداشت كنند كه هیأت تشكیل شده اما اعضا از رسانه‌ای كردن و صحبت درباره آن منع شده‌اند. رسانه‌ای شدن اختلافات در كابینه حسن روحانی پس از پایان مباحث مربوط به برجام آغاز شد به‌گونه‌ای كه در نخستین مورد 4وزیر دفاع، صنعت، اقتصاد و رفاه به حسن روحانی نامه نوشتند و از سیاست‌های اقتصادی منتسب به دولت انتقاد كرده و آن را موجب ركود و زیان‌دهی شركت‌های زیرمجموعه خود دانستند.

پس از چند روز از رسانه‌ای شدن تشكیل هیأت حل اختلاف 2وزارت بهداشت و رفاه، وزیر بهداشت به خبرنگاران گفت كه در موضوع بیمه‌ها با شخص رئیس‌جمهور مذاكره كرده و امیدوار شده است. از این اظهارنظر دكتر هاشمی اینگونه برداشت شد كه كار هیأت اختلاف هم به جایی نرسیده تا آنجا كه وزیر بهداشت دوباره به شخص رئیس‌جمهور مراجعه كرده است. با ابراز امیدواری وزیر بهداشت نسبت به حل موضوع، تنش رسانه‌ای فروكش كرد اما سخنان جدید وزیر بهداشت درباره بحران از بروز دوباره اختلافات خبر می‌دهد.

قانون درباره تجمیع بیمه‌ها چه می گوید ؟

مطابق قانون برنامه پنجم، بیمه‌های درمانی كلیه صندوق‌ها در سازمان بیمه سلامت ادغام می‌شود تا تمامی امور مربوط به بیمه درمان در این سازمان متمركز شود. صندوق‌های خدمات درمانی نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات هم مشمول این قانون می‌شوند اما به اجازه رهبری نیاز است. مطابق برنامه پنجم بیمارستان‌ها و مراكز ملكی صندوق تأمین اجتماعی كه درمان مستقیم را بر عهده دارند با حفظ مالكیت به سازمان بیمه سلامت ایران فروش خدمت خواهند كرد.

تجمیع بیمه‌ها بحران‌زاست

ربیعی وزیر رفاه گفت: تجمیع بیمه‌ها به معنی ایجاد سازمان جدید نیست؛ چراكه الزامات آن فراهم نیست. هم اكنون حق بیمه‌ها از افراد بیمه‌شده یكسان دریافت نمی‌شود و چون ساختارها متفاوت است بحران‌‌زا خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
هشدار رئیس بانک مرکزی درباره بحران اقتصادی در اروپا