ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



كفاشیان باردیگر خواستار پرداخت حقوق مالكان فوتبال از سوی صدا و سیما شد


به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، علی كفاشیان در نامه خود به محمد سرافراز درباره حق پخش تلویزیونی و پروژه IPTV به نكاتی اشاره كرد كه متن كامل آن از این قرار است:
مسابقات فوتبال به عنوان رویدادی جذاب و فراگیر مورد توجه عام و خاص بوده و آن سازمان برای افزایش میزان مخاطب و اقبال عمومی از برنامه های خود، این مسابقات را كه محصول خانواده فوتبال است و مالكیت آن در انحصار باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می باشد را ضبط و پخش می كند و این در حالی است كه پرداخت حقوق مالكان این محصول به حداقل وجه پرداخت یا نادیده گرفته شده است. ضمن اینكه ضبط و پخش مسابقات به عنوان جذابترین و پربیننده ترین برنامه آن رسانه حجم گسترده ای درآمد از تبلیغات تجاری در قبل، حین و بعد از مسابقات را برای آن سازمان فراهم می آورد و باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حقوق مربوط به حق ضبط و پخش مسابقات را از محل در آمدهای حاصله از این تبلیغات درخواست داشته اند و دارند و به هیچ عنوان سازمان لیگ و باشگاه ها حسب مقررات FIFA و AFC نمی توانند از بودجه تخصیصی دولت استفاده كنند.
در خصوص پروژه IPTV یاد آوری می شود به رغم قول شفاهی و كتبی مسئولین آن سازمان در قالب تفاهم نامه پنجم مرداد سال گذشته مبنی بر راه اندازی ظرف دو ماه و پرداخت وجهی در حدود مبلغ حق پخش سال 1393 (22 و نیم میلیارد تومان) به عنوان پیش پرداخت تا تاریخ 13 دیماه 94 كه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشكیل شد، هیچ اقدام مثبتی از طرف آن سازمان صورت نگرفت و عملاً عدم آمادگی و توانایی آن سازمان حقوق حقه باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون را مجدداً ضایع كرد و فوتبال كشور را با بحران روبرو ساخت.
آن سازمان به رغم تعهد رسمی در قالب صورتجلسه مورخ هفتم آبان ماه 93 با حضور وزیر كشور، وزیر ورزش و جوانان و ریاست سازمان صدا و سیما تعهد خود را مبنی بر پرداخت مبلغ 5/22 میلیارد تومان از بابت ضبط و پخش انحصاری مسابقات فوتبال فصل 94/93 عمل نكرده است و با بی اعتنایی به این تعهد رسمی موجب ضرر و زیان كلان به فوتبال كشور شده است.
آن سازمان برای تولید انواع و اقسام برنامه های تولیدی خود با درجه های نازل از اقبال اجتماعی هزینه های بالایی به تولید كنندگان میپردازد و فیلم ها، سریال های مختلف و مسابقات فوتبال خارجی، موسیقی و موزیك و... را خریداری و اجازه پخش دریافت می كند، اما در ارتباط با مسابقات فوتبال كه پر بیننده ترین و جذابترین برنامه های جاری آن سازمان است، نسبت به تعهدات حداقلی خود كه رسماً نیز تعیین و تعهد گردیده استنكاف ورزیده و عملا مالكیت افراد و باشگاه ها و لیگ و فدراسیون را بر محصول خود كه به مصداق قانون اساسی كاملا مالكیت ها بر كسب و كار شمرده شده نادیده گرفته اید.
آن سازمان و مسئولین تحت امر حضرتعالی بارها از موضع برتری جویی با بی اعتنایی نسبت به دفع وقت و بی توجهی به تعهدات زمان را سپری كرده اند و نبود تعامل، تفاهم، گفتگو و مذاكره مستقیم جنابعالی عملا باعث شده از دریافت اطلاعات دقیق و نقطه نظرات جامعه بزرگ فوتبال به دور باشید و باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون مصرانه و قاطعانه اعلام می كنند مسابقات فوتبال محصول تولیدی جامعه فوتبال و در مالكیت انحصاری این مجموعه است و استفاده از این حقوق و ضبط و پخش مسابقات كه مورد علاقمندی و توجه آحاد جامعه و آن سازمان می باشد. صرفا با رعایت حقوق مالكان آن شدنی است و از آنجا كه برای ضبط و پخش این مسابقات هزینه متحمل می شوید، توصیه ما تجدیدنظر در بهره گیری از این جذابترین برنامه ها و پر كردن كنداكتور برنامه ها با دیگر برنامه ها و یا تعامل سازنده و پرداخت حقوق باشگاه ها، سازمان لیگ و این فدراسیون است. ضمن اینكه جامعه فوتبال حق خود را برای پیگیریهای قانونی برای احقاق حقوق حقه خود محفوظ میداند.
ورزشی.**9144**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مجری خائن صدا و سیما خواستار بازگشت به ایران شد