سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تکرار موضوع منطقه پرواز ممنوع کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه راه‌حل بحران سوریه صرفاً سیاسی است، گفت: بدون تردید تکرار موضوع منطقه پرواز ممنوع کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند.

به گزارش انتخاب، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه اظهار داشت: راه‌حل بحران سوریه که امنیت منطقه را متأثر کرده، صرفاً سیاسی است.

وی با انتقاد شدید از برخی کشورهایی که در میز مذاکرات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه حضور دارند اما در عمل رویکرد نادرست نظامی را پیگیری می‌کنند، افزود: بدون تردید تکرار موضوع منطقه پرواز ممنوع کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه برای تحقق راه‌حل سیاسی در سوریه کنترل مرزهای همسایگان این کشور و اجازه ندادن و تسهیل نکردن تردد تروریست‌ها ضروری است، تصریح کرد: ما از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و ایجاد آتش‌بس در همه مناطق سوریه به جز مناطقی که تروریست‌ها حضور دارند حمایت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت از سرگیری گفت‌وگوهای نمایندگان حکومت سوریه با معارضان معتقد به راهکار سیاسی در چارچوب تلاش‌های سازمان ملل متحد، هشدار داد: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه به ویژه در سوریه، یمن و عراق فوری متوقف نشود، امنیت و ثبات منطقه را بیش از پیش متأثر خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به ادامه حملات علیه یمن افزود: حمله کشوری عربی به کشور عربی دیگر و حمله کشوری اسلامی به مردمی بی‌دفاع در کشور اسلامی دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی ادامه رویکرد خطای دیگری در منطقه است.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید اجازه داد که با تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن، آینده سیاسی این کشور به دست مردم و با مشارکت همه گروه‌های یمنی از طریق تکمیل روند سیاسی با روش‌های شناخته شده دموکراتیک محقق شود.


ویدیو مرتبط :
ترکیه: باید در سوریه منطقه حائل و پرواز ممنوع ایجاد شود