اجرای طرح کنترل نامحسوس در ایام نوروز در زنجان


مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان بر اجرای طرح کنترل نامحسوس حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، «ایرج دست‌نشان» صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که اجرای طرح کنترل نامحسوس حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز، یکی از اقدامات جدی در این ایام خواهد بود، افزود: علاوه‌بر آن، آمادگی سیستم‌های ITS و دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت، ترددشمار، ثبت تخلفات در محورهای استان، اعلام پیام‌های ترافیکی و توصیه‌های ایمنی برای استفاده‌کنندگان از راه‌ها در مدت اجرای طرح نوروزی از اهم اقدامات این اداره‌کل برای رفاه حال مسافران است.

وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون در استان زنجان سه پایانه مسافربری در شهرهای زنجان، ابهر و هیدج به ارایه خدمات می‌پردازند، تصریح کرد: یکی از مواردی که این روزها نسبت به آن تأکید داریم این است که به‌کارگیری وسایل نقلیه مسافربری درون‌شهری توسط ادارات دولتی و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در جابه‌جایی مسافران نوروزی ممنوع است و این بدان معنی است که ناوگان دولتی حق جابه‌جایی مسافر در قالب کاروان راهیان‌نور را هم ندارند.

این مسئول با اشاره به این‌که هم‌اکنون 123 دستگاه اتوبوس ویژه و 54 دستگاه اتوبوس VIP در سیستم حمل و نقل مسافر استان زنجان فعالیت دارند، اظهار کرد: عمر متوسط ناوگان VIP استان سه سال و عمر متوسط اتوبوس‌های ویژه نیز 8.99 است. هم‌چنین هم‌اکنون 37 شرکت حمل و نقل مسافربری با در اختیار داشتن 871 دستگاه ناوگان مسافربری، شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در خدمت هم‌استانی‌هاست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: رانندگان باید علاوه‌بر رعایت ضوابط ایمنی حمل مسافر با ناوگان عمومی وسایل و تجهیزات ایمنی از قبیل وسایل گرمایشی، زنجیرچرخ، برگ معاینه فنی معتبر، کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه و مثلث شبرنگ را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح نظارت بر بازار ایام نوروز تا 15 فروردین