انتخاب رشته 90 هزار دانش‌آموز تهرانی در تابستان


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وجود 90 هزار دانش‌آموز پایه نهمی در شهر تهران اظهار کرد: امسال هدایت تحصیلی این دانش‌آموزان به کمک مشاوران مدارس انجام خواهد شد.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با اشاره به استقرار پایه دهم در سال تحصیلی پیش رو و انتقال هدایت تحصیلی از پایه دهم به پایه نهم اظهار کرد: تابستان امسال مشاوران مدارس، خانواده‌ها و دانش آموزان را در امر هدایت تحصیلی یاری خواهند کرد تا بتوانند با اطلاعات صحیح مسیر شغلی خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شش ملاک برای انتخاب رشته تحصیلی تعیین شده است که نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی و نمرات درسی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور مدرسه از جمله آنهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مدارس دولتی رشته‌های مختلف شاخه نظری اعم از انسانی، تجربی و ریاضی را خواهیم داشت و در هنرستان‌ها نیز رشته های مختلف فنی و حرفه‌ای و کارودانش ارائه می‌شود اظهار کرد: اگر خانواده‌ها از مزایای رشته‌های فنی و حرفه‌ای آگاه باشند می‌توانند فرزندان خود را بهتر هدایت کنند، بر اساس برنامه پنجم توسعه باید شاخص تحصیل در فنی و حرفه‌ای رشد داشته باشد.

چهاربند در پاسخ به پرسشی در خصوص ضعف مشاوران برخی مدارس در راهنمایی صحیح به دانش آموزان در انتخاب رشته گفت: اگر دانش آموزی از این حیث دچار مشکل بود می‌تواند به مشاوران ادارات آموزش و پرورش مناطق مراجعه کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انتخاب و خرید کتاب توسط دانش آموز