سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش/ کروم یا Edge، کدام مرورگر بهتر است؟


کروم با سرعت و امنیت بالا و البته امکانات فراوان یکی از بهترین مرورگرهای حال حاضر محسوب می‌شود و رقابت با آن کاری سخت به نظر می‌رسد.

آی سی تی نیوز/ کروم با سرعت و امنیت بالا و البته امکانات فراوان یکی از بهترین مرورگرهای حال حاضر محسوب می‌شود و رقابت با آن کاری سخت به نظر می‌رسد.

البته این به معنی تلاش نکردن سایر مرورگرها برای غلبه بر کروم نیست و مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که با ارایه مرورگر جدید خود سعی کرد بر مرورگر گوگل غلبه کند. اما آیا واقعا مرورگر Edge می‌تواند رقیبی جدی برای کروم باشد. نخستین ویژگی که بر کیفیت و محبوبیت یک مرورگر تاثیر می‌گذارد سرعت مرور آن است. آزمایش‌های انجام‌گرفته روی سرعت دو مرورگر کروم و Edge نشان می‌دهد مرورگر مایکروسافت با فاصله اندکی در پشت مرورگر گوگل قرار می‌گیرد.

پس از سرعت، نوبت به مقایسه امنیت مرورگرها می‌رسد که در این قسمت کروم به‌دلیل ثبت داده‌های شخصی کاربر کمی بدنام است، اما تا به امروز هیچ گزارشی از به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران با ثبت داده‌ها توسط گوگل مشاهده نشده است. در کنار موضوع مذکور کروم از امکانات امنیتی بسیار خوبی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به مرور امن (Safe Browsing) اشاره کرد که از ورود شما به سایت‌های مضر جلوگیری خواهد کرد. امکان Sandboxing نیز از کاربران در مقابل کدهای مضر قرار گرفته در پلاگین‌ها و ‌سایت‌ها حفاظت می‌کند و گزینه Incognito Mode برای مرور خصوصی اینترنت به‌کار می‌آید.

در نقطه مقابل مایکروسافت تقریبا از تمام امکانات امنیتی کروم در کنار یک سری از امکانات اضافی با نام SmartScreen بهره می‌برد که از کاربر در برابر دانلود محتویات مضر یا ورود به ‌سایت‌های جعلی محافظت خواهد کرد. در نگاه کلی می‌توان گفت Edge مرورگری امن‌تر از کروم گوگل است. از نظر امکانات، کروم با توجه به سابقه خود یک مرورگر بالغ با انبوهی از امکانات مختلف به‌شمار می‌آید.

یکی از مفیدترین امکاناتی که کروم از آنها بهره می‌برد و Edge فاقد آن است، پشتیبانی از برنامه‌های الحاقی و پلاگین‌ها است. در حال حاضر مرورگر مایکروسافت از نظر امکانات فاصله زیادی از مرورگر گوگل دارد، اما Edge از امکانات منحصر به‌فردی مانند کورتانا یا Web Sharing برخوردار است که با توجه به آنها می‌توان روی Edge به‌عنوان یک مرورگر مدرن حساب باز کرد.

در نگاه کلی و از نظر تعداد امکانات باید کروم را برنده این بخش از مقایسه دانست.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تست سرعت مرورگر کروم به عنوان سریعترین مرورگر دنیا(عالیه)