کناره‌گیری نایب قهرمان اینچئون از اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری


نایب قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون از اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری برای مسابقات قهرمانی آسیا کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تشکیل اردوی تیم ‌ملی دوچرخه‌سواری جاده برای مسابقات قهرمانی آسیا 2016 تعدادی از دوچرخه‌سواران مطرح نظیر امیر زرگری و آروین گودرزی در این مرحله از اردو شرکت نکرده اند.

گودرزی که یکی از نفراتی است که شانس المپیکی شدن را نیز دارد در مورد شرکت نکردن خود در اردو تیم ‌ملی دوچرخه‌سواری، بیا‌ن‌ کرد: من به تازگی ازدواج کرده‌ام و از طرفی هنوز خستگی فصل قبل را دارم. بعد از باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون بلافاصله تمرین کردیم تا برای مسابقات قهرمانی آسیا 2015 آماده شویم و چون آن ر‌قا‌بت‌ها نیز در زمستان بود فرصت بدنسازی نداشتیم.

او افزود: پس از قهرمانی آسیا 2015 نیز در هفت، هشت تور سنگین شرکت کردیم و در طول سال‌ فشار زیادی به بدنم وارد شد به طوری که بعد از تور اندونزی دائما سرما خورده بودم بنا‌بر‌این به این نتیجه‌ رسیدم که استراحت کنم. سینوزیت هم از قبل داشتم که وضعیتم حاد شده و پزشک هم گفت که اگر با این شرایط ادامه بدهم احتمال انجام عمل جراحی وجود دارد. بنا‌بر‌این تصمیم گرفتیم تمرین جاده نروم تا شرایط بدتر نشود.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط در مسابقات قهرمانی آسیا 2016 غایب خواهد بود؟ تصریح کرد: من تمرینات بدنسازی و پایه را بر‌نامه‌ریزی کرده‌ام و در حال انجام آن هستم و هدف اصلی‌ام المپیک است. البته قهرمانی آسیا هم اهمیت دارد، اما به‌ هر‌ حال اگر رکابزنی می‌خواهد در المپیک با بدن خوب کار کند باید برای قهرمانی آسیا زیاد بدنش را به اوج آمادگی نرساند. نمی‌گویم دوست ندارم در قهرمانی آسیا 2016 شرکت کنم اما فکر می‌کنم از لحاظ بدنی واقعا شرایطش را نداشته باشم. بین قهرمانی آسیا و المپیک فاصله است و فرصت آماده سازی عمومی بدن را از دست می‌دهیم. بعید می دانم ورزشکاری که بخواهد در المپیک نتیجه‌ بگیرد، بتواند دوباره به اوج برسد.

نایب قهرمان اینچئون در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که فدراسیون با نیامدن او به اردوی تیم ‌ملی مشکلی ندارد؟ تصریح کرد: مربی و دبیر فدراسیون گفتند باید به اردو بیایم، اما به طور غیر مستقیم که با خود قمری ارتباط گرفتم که او گفت مشکلی نیست اما اگر بیایم بهتر است اما باز هم هر طور خودم می دانم. این طور نبود که ما کار خودمان را انجام دهیم و به فدراسیون کاری نداشته باشیم ،‌ بلکه از آنها مشورت گرفتیم و شرایطمان را گفتیم. مسئولان فدراسیون نیز خو‌شبختا‌نه سنگ اندازی نکردند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: در قهرمانی آسیا 2015 واقعا به بدنم فشار وارد شد، زیرا خستگی یک فصل روی دوشم بود، اما مجبور بودم برای قهرمانی آسیا تلاش کنم. من، زرگری و رجبلو کمک کردیم که خو‌شبختا‌نه حسین عسگری توانست طلا بگیرد.

گودرزی با اشاره به زمان برگزاری مرحله آخر لیگ برتر جاده گفت: به جای لیگ به نظرم یک مسابقه جایزه بزرگ برای کسانی که قصد دارند برای قهرمانی آسیا آماده شوند برگزار می‌کرد‌ند بهتر بود. الان تعدادی از رکابزنان به خاطر تیم که نمی‌توانند فنا شوند. نهایت چهار، پنج نفر در بز‌ر‌گسالان قهرمانی آسیا شرکت می‌کنند و 15 نفر هم در اردو هستند، اما اکنون بقیه رکابزنان مجبورند در شرایط سرد زمستانی که اکثرا هم در شهرشان برف و باران می‌آید تمرین کنند. بنا‌بر‌این زمان برگزاری مسابقات خوب نیست. باید این مسابقه را زودتر یا بعد از قهرمانی آسیا 2016 برگزار می‌کرد‌ند یا با برگزاری به صورت جایزه بزرگ نفرات تیم ‌ملی را همان جا انتخاب می‌کرد‌ند.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
گزارشی از عملکرد تیم دوچرخه سواری سرعت ایران در اینچئون