علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کنفرانس سلول‌های خورشیدی نانوساختاری برگزار می شود


به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اهمیت پژوهش سلول‌های خورشیدی در این است که درگاهی برای ورود کشور به حوزه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر باز می‌ كند. رویکرد تولید فناوری به جای خرید خط تولید، رویکردی جدید در صنعت کشور است. همچنین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر لازم است که پشتوانه‌های فناوری از طریق پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در کشور ایجاد شود. 

در همین راستاد دانشگاه صنعتی شریف برای پنجمین سال اقدام به برگزاری کنفرانس تخصصی سلول‌های خورشیدی نانوساختار کرده است.

محورهای این کنفرانس شامل «سلول‌های خورشیدی رنگدانه‌ای»، « سلول‌های خورشیدی با جاذب‌های پروسکایت»، «سلول‌های خورشیدی حساس شده یا مبتنی بر نقاط کوانتومی»، «سلول‌های خورشیدی آلی و پلیمری» و « سلول‌های خورشیدی لایه نازک» می شود.

یکی از اهداف اصلی کنفرانس سلول‌های خورشیدی این است که فعالیت‌های پژوهشی سلول خورشیدی در تعامل با شرکت‌ها، اعم از بازرگانی، ساخت و فروش تجهیزات و شرکت‌های تحقیق و توسعه‌ای، قرار گیرد و گروه‌های دانشگاهی با این فعالیت‌ها آشنا شوند. با توجه به اهمیت این موضوع در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی با هدف ایجاد ارتباط موثر بین شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و پژوهشگران و ارائه و معرفی دستاوردهای این حوزه برپا می‌شود.

همچنین کارگاه یک روزه‌ای نیز در روز بعد از کنفرانس ۲۷ آذرماه برگزار خواهد شد که هدف آن انتقال مهارت‌های ساخت، آنالیز و مدل‌سازی سلول‌های خورشیدی است.       


ویدیو مرتبط :
سلول خورشیدی-ویدئو اول