ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آلکمار در جمع گلزن‌ترین تیم‌های 2016 اروپا


آلکمار در جمع گلزن‌ترین تیم‌های 2016 اروپاورزش 3/ با گذشت نزدیک به دو ماه از سال 2016 میلادی رقابت در لیگ های معتبر اروپایی به اوج خود رسیده و در این بین آمارهای جالب توجهی خلق شده است از جمله در گلزنی.
رسانه های معتبر اروپایی با نتایج رقم خورده در لیگ های معتبر و سرشناس قاره سبز هر یک تفسیرهای متفاوتی از این اتفاقات داشتند و در این بین آمارهای جالب توجه را سوژه کردند. یکی از این آمارها عملکرد خارق العاده خطوط حمله چند تیم معروف در سال 2016 است که توانستند عنوان گلزن ترین تیم های سال جدید میلادی را تا به این جا به خود اختصاص دهند که نام یکی از این باشگاه ها برای ایرانی ها جالب توجه است.
دیلی میل و بی بی سی اسپورت انگلیس در تحلیل رقابت های مختلف در سطح قاره اروپا به پنج تیم گلزن سال 2016 اشاره کرده و آنها را تیم های با خط حمله مرگبار توصیف کردند که در جمع پنج تیم برتر نام آلکمار هلند نیز دیده می شود. تیمی که با هفت برد متوالی در لیگ هلند و یک برد در جام حذفی توانسته 22 بار در این چند هفته دروازه رقیبانش را باز کند که نقش علیرضا جهانبخش در ثبت این آمار غیر قابل توصیف است.
در لیست برترین گلزنان سال 2016 اروپا بنفیکا با 29 گل ، بارسلونا با 27 گل، رئال مادرید با 26 گل و اسپورتینگ لیسبون با 23 گل در رده های اول تا چهارم قرار دارند و بعد از این تیم ها آلکمار قرار گرفته با 22 گل تا ثابت کند در حال حاضر بهترین و زهردارترین تیم هلند قلمداد می شود آن هم با مثلثی مرگبار که یکی از اضلاع آن مهاجمی ایرانی و آینده دار به نام علیرضا جهانبخش است.
در شرایطی که طرفداران بارسا و رئال به مثلث ها رویایی خود همچون MSN و BBC می نازند طرفداران آلکمار هم در ورزشگاه آفاس دل به هنرنمایی مثلث دوسانتوس، یانسن و جهانبخش بسته اند که در سال جدید فوق العاده کار کرده و آمار استثنایی از خود برجای گذاشته اند. مثلثی که به DJJ در میان طرفداران آلکمار لقب گرفته است چون هلندی ها مثل تمام طرفداران بارسا و رئال مخفف نام سه ضلع تهاجمی تیم شان را به عنوان لقب جدید کنار هم قرار داده اند.
جهانبخش هم به عنوان یکی از این اضلاع در طول سال 2016 با دو گل زده و 5 پاس گل نقش به سزایی در اوج گیری تیمش در لیگ هلند داشته و بدون شک با این روند شاهد پیشرفت بیشتر این بازیکن جوان در فوتبال قاره اروپا خواهیم بود.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: ورزش 3


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی : آلکمار 2 - 3 آستارا (حذفی لیگ اروپا)