علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بیست و یکمین شماره ماهنامه سرآمد منتشر شد


بیست و یکمین شماره ماهنامه سرآمد منتشر شدمهر/ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این روزها سقوط قیمت نفت، ما را کمی دل نگران کرده است، این سوال همواره برای ما مطرح است که: «چگونه باید از نفرین نفت خلاص شویم؟» می توان این سوال را به گونه ای دیگر مبنی براینکه «آیا سربلندی در دنیای کنونی بدون توسعه علمی امکان پذیر است؟» به وجود می آید. این پرسش را سرآمد بیست و یکم در شماره ویژه اسفندماه ۹۴، ارائه کرده و درباره آن سخن گفته است.

اهمیت ژورنالیسم علمی
یکی از ابعاد پیشرفت و توسعه پایدار در حوزه علم و فناوری، وجود ژورنالیسم و رسانه هایی قدرتمند و فراگیر است. در نوشته ای از پرویز کرمی، سردبیر «سرآمد» با عنوان «پیروزی در عرصه جهانی علم و فناوری نیازمند بهره گیری از ژورنالیسم علمی» می خوانیم که وقتی شما در مملکت خودت نتوانی کالایت را بفروشی در کشورهای دیگر هم با مشکل مواجه خواهی شد. این مشکل رسانه ای است. ما در القای پیام و اقناع از رقبایمان جا مانده ایم و نمی توانیم با آنها رقابت کنیم.
محمد یوسف نیا نیز در یادداشت «ماه و راه دشوار علم» به سوال «آیا سربلندی در دنیای کنونی بدون توسعه علمی امکان پذیر است؟» در حد توان، پاسخ گفته است.

زبان علم و دانش تطبیق
استاد محمدعلی اسلامی ندوشن، از اساتید به نامه ادبیات فارسی هم از سرآمدانی است که در این شماره «سرآمد»، گفت وگویی با وی درباره ظرفیت زبان فارسی انجام شده است. در بخشی از این گفتگو می خوانیم که زبان علم و دانش باید با خود دانش تطبیق داشته باشد. یعنی اینکه در تکنیک جا بیفتد تا کلمات معادل مناسب پیدا شود. تکنیک اگر وسعت نداشته باشد، در آن زبان به کلمات آن احتیاجی پیدا نمی شود.

دمی برای آسایش از شلوغی های شب عید
گزارش ها و یادداشت ها و گفتگوهای متعدد دیگری در شماره بیست و یکم «سرآمد» منتشر شده است که علاوه بر توصیه مندی هایی که به همراه دارند، طراوت و چابکی شان، بی شک می تواند قدری از ملال شلوغی های شب عید را از ذهن و روان مخاطب بکاهد.
بیست و یکمین شماره ماهنامه «سرآمد» با صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسئولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در ۱۳۲ صفحه، ویژه اسفندماه ۱۳۹۴منتشر شده است.
مخاطبان می توانند با نصب اپلیکیشن بارکدخوان روی موبایل های هوشمند خود، از فیلم ها و عکس ها و متن هایی که به وسطه کد QR در ماهنامه ارائه شده است، بهره مند شوند.

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
ماهنامه شبکه موسیقی منتشر شد