سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشدید درگیری نظامیان فیلیپین با گروه ابوسیاف/ 7 تفنگدار دریایی زخمی شدند


به گزارش ایرنا، این درگیری حدود دو هفته پس از كشته شدن 18 نظامی فیلیپین توسط گروه ابوسیاف اتفاق می افتد كه گروه تكفیری داعش مسئولیت آن را پذیرفت.
ارتش فیلیپین روز شنبه اعلام كرد در برخورد یك ساعته روز جمعه پس از عملیات برای جستجو و نجات گروگان های این گروه تروریستی درگیری بین تفنگداران دریایی فیلیپین و اعضای گروه ابوسیاف در سواحل 'سولو' روی داد كه در نتیجه 7 تفنگدار زخمی شدند.
سرگرد 'فیلمون جونیور' سخنگوی فرماندهی میندانائو غربی، گفت كه تلفاتی از تروریست های ابوسیاف نیز وجود دارد، اما نمی تواند بلافاصله آن را تعیین كند چون اعضای این گروه تروریستی به طرف جنگل های منطقه عقب نشینی كردند.
گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش از 13 فروردین تاكنون در سه نوبت 18 خدمه و ملوان چند كشتی و یدك كش اندونزی و مالزی را به گروگان برد. این گروه برای آزادی 10 گروگان اندونزیایی كه در مرحله نخست آنها را ربود تقاضای بیش از یك میلیون دلار باج كرد، اما مانیل تاكید دارد این باج پرداخت نخواهد شد.
ارتش اندونزی نیز برای كمك به نظامیان فیلیپینی به منظور شركت در عملیات آزادسازی این گروگان ها در جنوب فیلیپین اعلام آمادگی كرده و مالزی نیز از مقامات مانیل خواسته است برای آزادی چهار گروگان این كشور اقدام كند.
تروریست های ابوسیاف چند اروپایی و كانادایی را نیز سال گذشته به گروگان گرفتند و برای آزادی سه گروگان خود شامل یك كانادایی، یك نروژی و یك زن فیلیپینی خواستار 300 میلیون 'پزو' (بیش از 6 میلیون دلار) باج تا روز دوشنبه شده اند.
این تروریست ها تهدید كرده اند در صورت پرداخت نشدن این باج این گروگان ها را خواهند كشت.
تصور می شود گروه ابوسیاف 14 اندونزیایی، چهار مالزیایی، یك زن چینی و شش فیلیپینی را نیز در گروگان خود دارد.
این تروریست ها اخیرا 'دل تورچیو' یك كشیش سابق ایتالیایی را در ازای پرداخت 630 هزار دلار باج پس از شش ماه اسارت در جزیره 'سولو' در جنوب فیلیپین آزاد كردند.
این گروه وابسته به القاعده كه سال 1991 شكل گرفت، با برخی گروه های تروریستی منطقه جنوب شرق آسیا ارتباط دارد و سال 2004 میلادی نیز مسئولیت بمب گذاری یك كشتی را كه در جریان آن بیش از 100 نفر كشته شدند، به عهده گرفت.
آساق**1611

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سوریه:1392/10/27: تشدید درگیری ها میان گروه های تکفیری...