سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



چند ویژگی های مهم برای نامزد


5665

قبل از اینکه پای سفر عقد بنشینید بهتر است به برخی مسائل مهم در طرف مقابلتان فکر کنید چون در سرنوشت و زندگی تان بسیار تاثیرگذار و مهم هستند و مسیر زندگی تان را تغییر می دهند شناخت از همسر قبل از ازدواج با پرسش در مورد این مسائل از وی میسر خواهد بود

،ازدواج موفق چشم و گوش باز می خواهد و مهارت های خودشناسی. اگر این ها را داشته باشید 50 درصد قضیه حل است و 50 درصد بقیه هم به نوع رفتار شما در زندگی مشترک برمی گردد. اما چشم و گوش باز به چه درد می خورد؟

با چشم و گوش بازتان باید این 7 فیلتر را در ازدواج قرار داده و از آنها عبور کنید تا در صورت پشت سر گذاشتن همه آنها، با اعتماد بله را بگویید.

اصالت خانواده

 

دختر و پسری که در یک خانواده اصیل رشد می کنند، منش های اخلاقی را از پدر و مادر خود به ارث می برند و در برخورد با دشواری ها و سختی های زندگی، هرگز از جادوی راستی و درستی خارج نمی شوند. بنابراین در انتخاب همسر به اصالت خانوادگی او توجه کنید. فرد اصیل، آن کسی است که به باورهای خانوادگی خود پایبند باشد، به خانواده پشت پا نزند و در خدمت خانواده باشد. چنین فردی ارزش های خانواده را حفظ کرده و بیشتر از آنکه فردگرا باشد، جمع گرا و خانواده دوست است.

 

اصول دینی و اعتقادات مذهبی

وقتی از پیشوایان دینی سوال می شد که با چه گروهی باید ازدواج کرد؟! در پاسخ می فرمودند: «بر تو باد ازدواج با افراد متدین. یعنی سعی کن با همسری ازدواج کنی که دین دار باشد، زیرا دین داری عامل قوی و استواری است که در بسیاری از موارد انسان ها را از لغزش و ارتکاب اعمال خلاف بازمی دارد.

در هنگام انتخاب همسر از ارزش ها و باورهایتان چشم پوشی نکنید. یعنی فورا نخواهید خودتان را همرنگ طرف مقابل کنید. عقاید خود را حفظ کرده و همسری را برگزینید که اعتقاداتی شبیه به شما و به قوت شما دارد.

وضعیت ظاهری

زیبایی امری نسبی است و بیشتر به افکار، خاطرات، تجربیات و آنچه که در ذهن افراد است، بستگی دارد تا آنچه که در واقعیت است. بسیاری از زوج هایی که فقط بر اساس عنصر زیبایی و بدون توجه به آنکه چه در پشت سر این زیبایی به لحاظ فکری و روانی می گذرد ازدواج کرده اند، چندان موفقیتی در زندگی نصیب شان نشده است. اما در ازدواج باید بتوانید با چهره و اندام طرف مقابل ارتباط برقرار کرده و به سمت او کشش داشته باشید. درست است که زیبایی برای افراد عادی می شود، اما زشتی ای که شما را دلزده کند (ولو از نظر دیگران زشتی به حساب نیاید) هیچ وقت عادی نخواهد شد.

سطح اقتصادی فرد و خانواده

سطح اقتصادی می تواند عامل اختلاف در روابط زناشویی باشد. ابعاد مختلفی که در این باره مطرح است عبارتند از: مسکن، هزینه های رفاهی و معیشتی و وسایل زندگی. هر یک از این امکانات نقش مهمی در زندگی دارد که عدم وجود یا کمبود آنها می تواند عامل اختلاف و ناخشنودی گردد. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است آن است که اختلاف سطح اقتصادی در دو خانواده که قصد ازدواج دارند باید مورد توجه قرار گیرد و تا حد ممکن متناسب باشند. اختلاف های زیاد در این زمینه به معنی وجود اختلاف های زیاد در کیفیت آموزشی، سبک زندگی، شکل رفت و آمدها و… است. چرا که اقتصاد فقط به معنی پول نیست و تغییر وضعیت اقتصادی، تغییر وضعیت زندگی را هم در پی دارد.

 

سلامت جسمانی و روانی

بسیار مهم است که در ازدواج به سلامت جسمانی و روانی طرف مقابل اطمینان و اعتماد داشت. چنان که یکی از زوج ها، دارای بیماری های جسمانی و یا روانی باشد و آن را از ابتدا مخفی نگه دارد، زمینه را برای بروز مشاجره، اختلاف و در نهایت طلاق فراهم کرده است. در ازدواج، بیماری های طرف مقابل را باید جدی گرفت.

 

رشد و بلوغ و پختگی

یکی دیگر از عوامل مهم در موفقیت زندگی زناشویی رشد عاطفی است. رشد عاطفی فقط به سن شناسنامه ای بستگی ندارد. بلکه سن عقلی، روانی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی، همه از عوامل موثر در پختگی و بلوغ هستند. بلوغ ازدواج چیست؟ یعنی با آگاهی، دانش و مهارت های ارتباطی مبتنی بر واقعیت نه رویا، رابطه لذت بخش مادی و معنوی خلق کنیم. در غیر این صورت دچار تنش خواهیم شد.

بدون شناخت، منطق، خودشناسی و دیگرشناسی نباید وارد هیچ رابطه ای شد چون برخی در دوران آشنایی چهره واقعی خود را نشان نمی دهند و نقاب بر چهره دارند تا طرف مقابل را جذب کنند. علاوه بر این، گاهی رفتار ناسنجیده یا پرخطر تاثیرگذاری هم نشان می دهند ولی طرف مقابل به دلیل ویژگی های خوب دیگر، متاسفانه آن را نادیده می گیرد.

 

نگرش درباره روابط جنسی

اگرچه زندگی سعادتمندانه فقط تا اندازه ای به طرز تلقی مشابه و درست زن و شوهر از روابط جنسی  وابسته است، ولی این عامل، یکی از مهم ترین نشانه های خوشبختی در زندگی زناشویی است. زیرا اگر در این روابط یکی از زوج ها احساس نارضایتی کند، یا زن و شوهر در این باره به نتیجه واحدی نرسیده باشند، احساس محرومیت و ناکامی یا ناامنی خواهند کرد


ویدیو مرتبط :
ویژگی نامزد انتخابات