سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



میزان ازدواج در قروه 11 درصد کاهش داشته است


به گزارش خرنگار ایرنا، بهزاد حضرتی روز یکشنبه در نشست تجلیل و معارفه رییس ثبت احوال شهرستان قروه افزود: همچنین از ابتدای سال تا اواخر آبان، 271 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 20 درصدی این پدیده بوده ایم.
وی در زمینه ثبت ولادت ها در همین مدت در سال جاری، گفت: هزار و 743 ولادت به ثبت رسیده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد کاهش داشته است.
حضرتی افزود: در مدت یاد شده، 396مورد فوت رخ داده است که نشان از کاهش 62 درصدی آمار مرگ و میر در این شهرستان داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا اواخر آبان امسال، سه هزار و 275 مورد کارت هوشمند توسط شهروندان قروه ایی درخواست شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 182 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند.
به گفته وی کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
وی گفت: از ابتدای سال تا اواخر آبان امسال، ابلاغ شماره ملی به دادگاه ها، مراجع دولتی و انتظامی و ادارات بخش دولتی و خصوصی هزار و 779 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی در سال جاری دو هزار و 522 نفر شناسنامه خود را تعویض کرده اند که نسبت به هشت ماه سال گذشته 5.15 درصد کاهش داشته است.
حضرتی با اشاره به اینکه از اول سال جاری تاکنون 48 نفر نسبت به تغییر نام اقدام کرده اند افزود: این تغییر نام نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است و بیشتر تغییر نام ها به اسامی مذهبی گرایش دارند.
وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون 83 مورد نام خانوادگی خود را تغییر داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.
حضرتی در پایان افزود: اهمیت ثبت احوال تنها برای ثبت ازدواج و طلاق و شناسنامه نیست بلکه تاریخ یک ملت را می توان بر اساس اسناد و مدارک معتبر ثبت احوال تشریح و تبیین کرد و این می طلبد زیرساخت های لازم در خصوص توجه ویژه مردم به اهمیت این اداره مهیا و تبلیغات لازم در این خصوص انجام شود.
گفتنی است بهزاد حضرتی با 35 سال تجربه در سازمان ثبت احوال بازنشسته شد و احمد قنبری به عنوان سرپرست جدید ثبت احوال شهرستان قروه معرفی شد
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد