سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهادمعاون اول قوه قضاییه برای ایجاد آیین دادرسی ویژه مددجویان کمیته امداد


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای عصر شنبه در دومین مجمع حقوقدانان و وکلای نیکوکار در محل کمیته امداد، افزود: چرا آئین دادرسی برای افراد طبقات مختلف ویژگی خاص داشته باشد.
وی با بیان اینکه در برخی طبقات بر اساس پیش بینی قانون آئین دادرسی ویژه، مجتمع قضائی ویژه و قاضی ویژه وجود دارد، اظهارکرد: چه بسا می توانیم در این زمینه و برای افراد تحت حمایت کمیته امداد نیز آئین دادرسی ویژه داشته باشیم.

* * نگاه متفاوت به وکلای با حق الوکاله میلیاردی و وکلای بدون چشم داشت مادی
معاون اول قوق قضائیه خطاب به حقوقدانان و وکلای نیکوکار کمیته امداد، با بیان اینکه شما بدون هیچ چشم داشتی مادی و تنها برای رضای خدا و خدمت به این طبقه محروم و شایسته وارد میدان شده اید، افزود: پس مجموعه متولیان این نهاد مقدس و انقلابی و قوه قضائیه نوع نگاهشان به شما باید متفاوت با دیگر وکلا باشد.
محسنی اژه ای اضافه کرد: یک قاضی در دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی همان نگاهی را که به وکیل با حق الوکاله میلیاردی دارد را نبایستی به وکیلی که بدون هیچ چشمداشت مادی خدمات ارائه می کند داشته باشد و این امر یک مشوق نیز برای حقوقدانان و وکلای مددجویان کمیته امداد است.

** حضور سه قوه در این نشست بیانگر اهتمام همه دستگاه ها به کمیته امداد امام راحل است
محسنی اژه ای با بیان اینکه نمایندگانی از هر سه قوه و دستگاه های مختلف دعوت کمیته امداد را برای حضور در این نشست پذیرفته اند، گفت: شاید کمترین جمعی وجود داشته باشد که در دعوت از دستگاه های مختلف، همه دستگاه ها با کمال میل حضور داشته باشند و این بیانگر توجه و اهتمام همه دستگاه ها به کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه عمل صالح مختص یک قشر و خانواده نیست، گفت: اگر جامعه ای دارای عمل صالح همراه با ایمان شد، آن جامعه دارای حیات طیبه خواهد بود و امروز چه عملی صالح تر و با ارزش تر از آنچه که در این نهاد انجام می شود.
وی افزود: معمولا انسان وقتی که می خواهد به کسی خدمت کند طمع دارد طرف مقابلش در قبال آن خدمت چیزی به او پرداخت کند و این عمل با اخلاص کمیته امداد مانند «یک گرم اورانیوم به غنای بالا رسیده» است.
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کار شما نوعا با اخلاص همراه است و این رو می تواند منشا برکات و آثار فراوانی برای خود و دیگران باشد.

** افراد تحت حمایت کمیته امداد انسان هایی هستند که توان و زبان بیان ندارند
این مقام قضایی با استناد به فرمایش امام راحل در اوایل انقلاب تصریح کرد: امام در آن زمان فرمود به فکر کسانی باشید که نه پای آمدن به ادارات، نهادهای دولتی و قضایی را دارند و نه زبان گفتن و نه قلم نوشتن؛ بسیاری از افرادی که این نهاد افتخار سرویس دهی و خدمت رسانی به آنها را بر عهده دارد، جزو همین طبقه هستند.
محسنی اژه ای افزود: بیشتر آنها افرادی هستند که توان و زبان بیان و قلم نوشتن و همچنین پولی که اقدام را انجام دهد، ندارند.
این مقام قضایی با بیان اینکه مشکلات بسیاراست،ادامه داد: اگربا کمک به همدیگر، با همفکری، اتکا به خداوند و اخلاصی که دراین نهاد وجود دارد، کارمان را دنبال کنیم هیچ مشکل رفع نشدنی وجود ندارد.
محسنی اژه ای اظهارکرد: انتظار داشتم الان لیستی مقابل من قرار دهند که با این عنوان که بررسی کردیم و ظرف یک سال این معضلات و مشکلات را در دستگاه قضایی رسیدگی کرده ایم اما در عوض نامه ای مقابلم گذاشتند که در آن مشکلات و پیشنهادات عنوان شده است.
وی اضافه کرد: اگر بررسی معضلات و مشکلات مورد بحث هم قرار گرفته باشد و من خبر نداشته باشم اما کار بیشتر و مشترکی باید انجام شود بدین صورت که تلاش کنید تا پایان سال 94 مثلا از 10 مشکل دو مشکل را رفع کنید.

** وکلا و حقوقدانان نیکوکار کمیته امداد را برای سایر دستگاه ها الگو قرار دهیم
معاون اول قوه قضاییه با ارزش خواندن خدمت بیش از سه هزار وکیل به افراد تحت حمایت کمیته امداد امام راحل به صورت رایگان، اظهارکرد: تا الان نمی دانستم این تعداد حقوقدانان، وکلا و تحصیلکرده گان حقوق به این افراد تحت پوشش در حال کمک رسانی هستند و قاعدتا بسیاری از مسوولان و مردم و حتی خود افراد تحت پوشش از این موضوع خبر ندارند.
وی اضافه کرد: این کاربا ارزش را بایستی برای سایردستگاه ها اجرایی الگو قرار دهیم و چرا همین تعداد مهندس در جهت انجام امور مهندسی، معلم برای تربیت و قاضی در جهت معاضدت نباید باشد.
این مقام قضایی اضافه کرد: به نظر میرسد این یک کار فوق العاده باارزش، بااهمیت و دارای ظرفیت گسترده است.
محسنی اژه ای از حقوقدانان خواست در کنار ارائه مشاوره حقوقی رایگان، مجموعه خلاءها، کمبودها، کاستی هایی که در این راه برای این قشر وجود دارد را نیز آسیب شناسی کنند.
اجتمام **3377**9317**3061*1540**1724

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه کتاب و دستاوردهای مددجویان کمیته امداد