سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



۵ کشور آمریکای لاتین خواستار پیشگیری از بارداری شدند


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، مقامات 5 کشور منطقه آمریکای لاتین و کارائیب در پی شیوع گسترده ویروس «زیکا» در بین مردم این منطقه و با توجه به رابطه این بیماری با موارد بیماری میکروسفالی در بین نوزادان تازه متولد شده، به مردم توصیه کردند که در شرایط فعلی از بارداری جلوگیری کنند.

دولت کشورهایی نظیر ال‌سالوادور، کلمبیا، هندوراس، جامائیکا و اکوادور، 5 کشوری هستند که جلوگیری از بارداری را به عنوان اقدامی پیش گیرنده از ابتلا به ویروس «زیکا» پیشنهاد کردند؛ دولت بولیوی هنوز موقع خود در قبال چگونگی مقابله با ابتلا به این ویروس را مشخص نکرده است.

«هوراسه دالی» وزیر بهداشت جامائیکا روز گذشته طی سخنانی در این رابطه گفت: از آن‌جایی که ویروس «زیکا» در بین کشورهای همسایه جامائیکا به طور گسترده‌ای شیوع یافته در نتیجه احتمال شیوع این بیماری در جامائیکا نیز بسیار محتمل است، از این روی از زنان خواسته‌ایم تا جایی که می‌توانند بارداری خود را به تاخیر بیاندازند.

در حال حاضر تعدادی زیادی از موارد ابتلا به ویروس «زیکا» از 20 کشور واقع در منطقه آمریکای لاتین گزارش شده است.

بیشترین موارد ابتلا به ویروس «زیکا» از برزیل گزارش شده است؛ در حال حاضر بیش از 9 هزار و 893 زن باردار در این کشور مظنون به ابتلا به این بیماری هستند؛ علاوه بر این 4 مورد ابتلا به این ویروس از بولیوی گزارش شده است که یکی از آن‌ها یک زن باردار است که در هفته هشتم بارداری خود به سر می‌برد.

کلمبیا اولین کشوری بود که پس از دستور رهنمودهای «سازمان بهداشت جهانی» در خصوص تلاش برای پیشگیری از افزایش ناهنجاری‌های مادرزادی به خصوص در مناطقی که مردم در معرض ابتلا به ویروس «زیکا» هستند، توصیه خود مبنی بر جلوگیری از بارداری برای پیشگیری از شیوع ویروس «زیکا» را مطرح کرد.

دولت جامائیکا نیز با وجود این‌که تاکنون مواردی از ابتلا به ویروس «زیکا» در این کشور گزارش نشده است، هفته گذشته به شهروندان زن در این کشور توصیه کرد که تا 6 الی 12 ماه آینده بارداری خود را به تاخیر بیاندازند.

دولت جمهوری دومینیکن نیز پس از تایید خبر شیوع ویروس «زیکا» در هائیتی، نقاط مرزی کشور، بنادر و فرودگاه‌ها را تحت نظارت شدید قرار داد و از قصد مقامات این کشور برای پیوستن به پروتکل پیشگیری از شیوع ویروس «زیکا» از طریق تشویق مردم به جلوگیری از بارداری، خبر داد.

این ویروس توسط پشه‌ای به نام آئدس از فرد به فرد منتقل می‌شود؛ پشه‌ی «آئدس» ناقل بیماری‌هایی مثل تب دِانگ و تب زرد نیز است.

در صورتی که این پشه یک خانم باردار را نیش بزند، فرزند او مبتلا به بیماری «میکروسفالی» می‌شود؛ میکروسفالی باعث می‌شود سرهای نوزادان به شکلی غیرطبیعی کوچک بماند. این پشه معمولا در کشورهای استوایی یافت می‌شود.

آمریکا در 15 ژانویه سال جاری به مردم و به خصوص زنان باردار از جهت سفر به آن دسته از کشورهای آمریکای لاتین که تحت تاثیر شیوع ویروس «زیکا» قرار گرفته‌اند، هشدار داد چرا که این بیماری با بروز نقص‌های شدید مادرزادی در نوزادان ارتباط دارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QE0U6S


ویدیو مرتبط :
جاذبه های آمریکای لاتین