سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آنکارا برای پنهان کردن کشتار کردها از نظر جامعه بین‌الملل هر کاری می‌کند/نهادهای اروپایی با دولت ترکیه در قوم‌کشی کردها همدست هستند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نورسل کیلیک» نماینده جنبش اروپایی زنان کرد طی مصاحبه‌ای با پایگاه خبری اسپوتنیک در اظهاراتی اعلام کرد: زنان کرد ساکن اروپا به بیان اعتراضات خود نسبت به جنایات مداوم و پی‌درپی آنکارا علیه جمعیت کرد شهر سیزر واقع در جنوب شرقی ترکیه ادامه خواهند داد و این اعتراضات را در استراسبورگ مقابل مقر شورای اروپا و دادگاه حقوق‌‌بشر اروپا برگزار خواهند کرد. البته سیزر تنها شهری نیست که خشونت کاملا در آن جریان دارد و سایر شهرهای جنوب شرق ترکیه به ویژه آنهایی که فعالیت گروه‌های چریکی دولت ترکیه در آن تشدید شده نیز پیوسته هدف جنایات و حملات مسلحانه عمدی قرار می‌گیرند.

 

 

در پی حکومت نظامی 76 روزه، مردم شهر سیزر از خدمات بهداشتی، آب و برق محروم شدند و دستکم 200 نفر در پی حملات ارتش ترکیه در شهرهای جنوب شرقی که اغلب ساکنان آن‌ها را کردها تشکیل می‌دهند، کشته شدند که دانش‌آموزان، مدافعان حقوق‌‌بشر، خبرنگاران و حتی نوزادان کمتر از یکماه از جمله کشته‌های این حملات بودند.

اگرچه دولت ترکیه دو هفته پیش وعده داده بود که به عملیات‌های خود در سیزر پایان دهد، اما آنکارا همچنان اصرار به بمباران این شهر دارد و این چیزیست که در تصاویری که هر روزه از مناطق ویران به دست جنبش اروپایی زنان کرد می‌رسد، بخوبی مشهود است.

مقامات ترکیه به بهانه‌های امنیتی برای ممانعت از سفر تیم کمیساریای عالی حقوق‌بشر شورای اروپا به شهر سیزر هر کاری انجام می‌دهند و بنظر می‌رسد که تمام این کارها تنها با هدف پنهان کردن واقعیت آنچه حقیقتا در این شهر می‌گذرد، صورت می‌گیرد.

 

 

در روز 26 فوریه جاری، فعالان کرد با هدف جلب توجه دادگاه اروپا به کشتار پیوسته کردها در جنوب شرقی ترکیه، تحصنی پنج روزه را در شهر استراسبورگ فرانسه سازماندهی کردند و سکوت نهادهای اروپایی در برابر عملیات‌های آنکارا علیه اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر سیزر و «همدستی» آنها با دولت ترکیه در قوم‌کشی کردها را محکوم کردند.

این رویداد از سوی کنگره کردهای اروپا برای جامعه دموکراتیک و جنبش اروپایی زنان کرد که پیشتر اعتراضاتی را در استراسبورگ ترتیب داده بودند، سازماندهی شده بود تا به ویژه از این طریق حبس و زندانی شدن «عبدالله اوجالان» رهبر کردهای ترکیه را محکوم کنند.

 

 

اتحادیه اروپا نیز مانند آنکارا پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی می‌داند و در سال 2013 سه فعال کرد عضو پ.ک.ک در پاریس به قتل رسیدند.

با گذشت بیش از دو سال از آتش‌بس، درگیری‌های مرگبار بار دیگر طی  تابستان گذشته میان آنکارا و پ.ک.ک از سرگرفته شد و مذاکرات صلحی را که از سال 2012 برای پایان دادن به مناقشه‌‌ای 31 ساله (از سال 1984) آغاز شده بود، متلاشی کرد.

این در حالیست که پس از حملات 20 ژوئیه نیز که از سوی گروه تروریستی داعش سازماندهی شد و همچنین قتل شماری از نیروهای پلیس در جنوب شرقی ترکیه که پ.ک.ک مسئولیت آن را بر عهده گرفت، اوضاع شهر سوروچ در نزدیکی مرز سوریه وخیم‌تر شد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/I8HA25


ویدیو مرتبط :
خشم شب کردها - داعش و افتادن در کمین کردها - بسیار زیبا