مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



عامل اصلی ایجاد و بقای نظام اسلامی


به گزارش شیعه آنلاین ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان پیش از ظهر امروز 13 آبان در سلسله نشست اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی در مسجد مقدس جمکران گفت: دین اسلام دارای مبانی متعددی است که یکی از مهمترین جریان هایی که در این زمینه وجود دارد، جریان عاشورا است.

وی افزود: جمله «حسین منی و انا من حسین(ع)» از پیامبر اکرم، موجب شد تا مردم بدانند که در آینده باید جایگاه این فرزند پیامبر را را درک کنند و برای آن بنیان محبت و حب و وفاداری ایجاد کنند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: عاشورا بود که اسلام را در این سال ها حفظ کرد و عاشورا بود که ما را به انقلاب اسلامی رساند و پیروزی انقلاب اسلامی ما و تحقق اسلام ناب محمدی را رقم زد.

وی اظهارکرد: حکومت اسلامی و نظریه ولایت فقیه در همین راستا شکل گرفته است؛ این انقلاب در یک کشوری شکل گرفت که قم را در دل خود جای داده است؛ سرزمین مقدسی است که قداست آن از سوی اهل بیت(ع) بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شهر در فرمایشات امام صادق(ع) پناهگاه شیعیان در دوره آخرالزمان(عج) ذکر شده است و 200 سال پس از این حدیث بود که به دستور امام زمان(عج) این مسجد شریف در قلب ایران ساخته شد.

وی گفت: این کشور کشور امام زمان(عج) است و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز این انقلاب اسلامی در این کشور را زمینه ظهور دانستند و در سخت ترین شرایط نیز این هویت گم نشد و هر روز بر اتقان آن افزوده شد.

رحیمیان بیان کرد: در جنگ تحمیلی نیز این جریان شکل گرفت و هر روز بیش از پیش زمینه های عاشورایی و مهدوی این قیام علیه استکبار جهانی، آشکار شد؛ جوانان ما در جنگ تحمیلی با همین دو سرمایه و سرمایه اعتقاد به ولایت فقیه، در مقابل دنیای کفر ایستادند و ظرفیت های بالای این جریان را به عالم نشان دادند.

وی گفت: فرهنگ عاشورا بود که انقلاب اسلامی را ایجاد کرد و عامل بقای آن نیز هست و ایرانیان با همین فرهنگ شعار مرگ بر آمریکا را سردادند که پس از جنگ عراق، این شعار به یک شعار بین‌المللی تبدیل شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: رمز پیروزی ملت ما در مقابل این جریان استکباری، عنصر وحدت حول محور توحید و فرهنگ عاشورایی بوده است؛ به همین جهت است که باید از راهی برای توسعه وحدت در بین امت اسلامی دفاع کنیم.

وی گفت: این جریان وحدت آمیز باید از درون فرهنگ عاشورایی و به خصوص اربعینی در دنیا محقق شود و این جریان، ظرفیت این مطلب را به خوبی دارد.

وی اظهارکرد: در لابلای وصیت نامه های شهدا نیز تکیه بر همین اصول تاکید شده است و به روشنی می بینیم که جوانان ما با چه اعتقادی در این صف حاضر شدند.


ویدیو مرتبط :
منطق نظام جمهوری اسلامی و چالش اصلی ما با دنیا