سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار یزد :تکمیل ظرفیت های موجود در سرمایه گذاری ها مدنظر باشد


به گزارش ایرنا ، سیدمحمد میرمحمدی در جلسه هفتگی مرکز خدمات سرمایه گذاری با اشاره به لوح در حال تهیه با عنوان 'یزد سرزمین فرصت های سرمایه گذاری ' درباره ظرفیت های استان یزد افزود: باید با همفکری و استفاده از نظرات دیگران این کار تکمیل شود اما چند مورد مهم مانند منطقه ویژه علم و فناوری، نمایشگاه بین المللی و معرفی برند دارالعباده و درالعلم استان بطور خاص دیده شود.
وی اظهار کرد : پهنه ها و کاربری طرحها ، توجه به تسهیلات ارزی در مشوق ها ، اولویت بندی ظرفیت ها ، تامین زیرساختها و معرفی طرحهای شاخص استان نیز مدنظر باشد.
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد تاکید کرد: باید دید وسیع و برنامه ای بلندمدت در معرفی سرمایه گذاری ها داشته باشیم ضمن آنکه داشتن نگاه و افق بلند ، وسعت نظر و شجاعت را در همه مدیران تقویت کنیم .
میرمحمدی اضافه کرد : هرچه بتوانیم این کار و معرفی ظرفیت ها را دقیق تر ، زیباتر و کامل تر ارائه کنیم در سطح بین الملل موفق تر خواهیم بود .
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد نیز درباره لوح فشرده معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان گفت: در این مجموعه 80 فرصت با قابلیت ترجمه به زبان انگلیسی تهیه شده که در نوع خود باکیفیت ترین و بروزترین مجموعه کشور است.
علی نمازی افزود: در این لوح فشرده 37فرصت و طرح صنعت و معدن ، 20 فرصت میراث فرهنگی ، 3 فرصت شهری و 20فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی معرفی شده به همراه 110سئوال مهم سرمایه گذاران خارجی که در 9 فصل دسته بندی شده است.
در بخش دیگری از این جلسه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری یزد با اشاره به احصای 986 عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان گفت: از میان این طرحها ، 39طرح شاخص در 6 بخش انتخاب شده است.
سیدحسین دشتی افزود: هفت طرح در حمل و نقل عمران شهری و فناوری اطلاعات ، 10 طرح در حوزه آب و انرژی ، 9 طرح در بخش صنعت و معدن ، سه طرح دربخش گردشگری و 10طرح نیازمند حمایت مالی از جمله طرحهای آماده سرمایه گذاری استان است.
مدیرکل محیط زیست استان هم توجه ویژه به سرمایه گذاری در حوزه طبیعت گردی را خواستار شد و گفت: تشکیل گروهها و اکیپ های طبیعت گردی در جذب گردشگران و ایجاد اشتغال موثر است و می توان از تجربه محیط زیست در موضوع سرو ابرکوه استفاده کرد.
سیدحسین سادات موسوی درباره طرحهای معرفی شده برای سرمایه گذاری یادآور شد: باید طرحها قبل از معرفی جانمایی شده و با هم افزایی میان دستگاهها امکان سنجی صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد نیز در این جلسه خواستار معرفی نیروگاههای دی جی در بخش ظرفیت های سرمایه گذاری استان شد و گفت : استقبال از این طرحها هم خوب بوده و امیدواریم در کنار نیروگاههای انرژی خورشیدی مورد توجه قرار گیرد.
صباغ زادگان درباره ظرفیت بستر انتقال برق مازاد مصرف نیز یادآور شد: این بخش به صورت ملی دیده شده اما می توان به عنوان استانی نیز در بخش سرمایه گذاری هم آن را آورد.
توجه به ظرفیت های شهرستان ها ، لزوم پرورش نیروهای ماهر با تکیه بر تقویت زبان انگلیسی ، معرفی ظرفیت های استان با اشاره به نیازهای هر بخش ، توجه به توازن سرمایه گذاری در شهرستانها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
1968/8068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار یزد از بافت تاریخی استان یزد