علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نتیجه 13 سال پژوهش درباره بزرگ ترین شبکه آبیاری کشور منتشر شد


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، این پژوهش علمی نتیجه انتقال تجربیات و اطلاعات پیشکسوتان این شبکه قدیمی و پیشرفته است.
در این پژوهش، از متن ها و گزارش های مستند موجود در آرشیو شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان و مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان اعلام کرد قرارداد این پروژه مهرماه سال 1380 بین «محمود وائلی زاده» پیشکسوت شبکه آبیاری دز و این شرکت امضا شد.
محمد اسلامی گفت: پروژه یاد شده با پشتیبانی علمی و مالی شرکت بهره برداری شمال خوزستان، حمایت دفتر تحقیقات و استانداردهای شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان و نظارت «عبدالرضا حسینی فر» و ویرایش و تدوین «غلامرضا خواجه ساهوتی» به پایان رسید.
وی افزود: پروژه علمی در سه جلد، 681 صفحه و 20 فصل تنظیم شده است و مرجع علمی خوبی برای متخصصان، کارشناسان، استادان، دانشجویان و کارگزاران بخش آب و کشاورزی کشور به شمار می رود.
به گفته اسلامی، سال 1337 همزمان با آغاز ساخت سد دز، مطالعه و طراحی قسمتی از شبکه در سطحی معادل 22 هزار هکتار به صورت آزمایشی آغاز شد و در میانه سال 1342 به بهره برداری رسید.
از سال 1346 مطالعه و طراحی بقیه زمین های آبخور رودخانه دز به مساحت خالص 72 هزار هکتار آغاز و آذرماه 1356 کل طرح شبکه آبیاری دز تکمیل شد.
وی اقتصاد کشاورزی منطقه شمال خوزستان را مدیون ساخت و بهره برداری از این شبکه بزرگ دانست و گفت: بیش از 120 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه از طریق کانال های شبکه دز آبیاری می شود و انجام این پژوهش علمی با هدف حفظ این سرمایه ارزشمند ملی است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان ابراز امیدواری کرد پس از تامین منابع مالی مورد نیاز، مجموعه تحقیقات انجام شده برای استفاده عموم در قالب کتاب منتشر شود.
اقتصام (1) 3065 **1961

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چشم انداز توسعه شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در کشور هوش تجاری : نگرشی پویا در ع