سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برداشت ماهی قزل آلا برای نخستین بار در کازرون آغاز شد


این طرح با پشتیبانی سپاه پاسداران به بهره برداری رسیده که سرهنگ غلامرضا شرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون درحاشیه آغاز برداشت ماهی قزل آلا در کازرون گفت:یکی از عمده ترین طرح ها در قالب اقتصاد مقاومتی همین طرح پرورش ماهی قزل آلا بود و باهدف ایجاد اشتغال صورت گرفت.
وی در مصاحبه با ایرنا ادامه داد:ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کازرون با پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد مشاغل مختلف تاکنون بیش از 50 طرح تولیدی کشاورزی وصنعتی را راه اندازی کرده که طرح پرورش ماهی قزل آلا از این نوع طرح هاست.
شرفی افزود:گفته می شود که پرورش ماهی سردآبی در مناطق گرمسیری امکان پذیر نیست اما با کارشناسی هایی که کارآفرینان درمناطق مختلف صورت دادند در اولین مرحله ماهی قزل در حوضچه ای به وسعت یکهزار متر مربع در باغی متعلق به سپاه پاسدران رها شد که با موفقیت برداشت آن شروع شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون گفت:پنج نفر از جوانان کارشناسی ارشد دانشگاه در کازرون با دریاقت مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات با سود پایین از اعتبارات اقتصاد مقاومتی اقدام به پرورش ماهی کردند .
عمار رحیمی مسوول اجرای این طرح گفت:برای اولین مرحله 30 هزار بچه ماهی که از مناطق سردسیری استان فارس خریداری کرده بودیم در این حوضچه رها کردیم وامروز که برداشت آن شروع شده است پیش بینی می شود که 15 تن ماهی برداشت شود که علاوه برمصرف در شهرستان واستان فارس به اصفهان و یاسوج هم فرستاده می شود .
وی در مصاحبه با ایرنا افزود: یکی از کارهایی که در این حوضچه انجام داده ایم پرورش ماهی آمور و کپور بطور همزمان با ماهی قزل آلاست و در آینده با توسعه این حوضچه مقدمات پرورش ماهی خاویارهم خواهیم داشت.
یاسین دیوانی کارشناس اجرای این طرح پرورش ماهی گفت: باتوجه به گرمسیری بودن شهرستان کازرون با بررسی دمای آب حوضچه و متعادل سازی آن با آب مناطق سردسیری از نظر علمی ومشاوره های صورت گرفته با کارشناسان شیلات توانستیم بچه ماهی قزل آلا به این حوضچه منتقل کنیم و با پیشگیری از ورود هرگونه بیماری توانستیم این طرح را تا مرحله برداشت با موفقیت انجام دهیم.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 / 1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرورش ماهی قزل آلا