سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خانم ابتکار در سازمان محیط زیست کارنامه مثبتی نداشته است/ اصلاح‌طلبان و مجلس ششمی‌ها عمر مردم را هدر ندهند


وحیده طالقانی نماینده مجلس ششم و دختر مرحوم آیت‌الله طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به مدیریت سازمان محیط زیست در جریان آلودگی هوا و اهمیت مسئولیت اجرایی در این سازمان اظهار داشت:‌ مسئولان در این حوزه نباید باری به هر جهت کار کنند؛ البته بنده مبدع و طراح فراکسیون محیط زیست در مجلس ششم بودم اما در نهایت این فراکسیون به دست آقای تابش افتاد و آنطور که باید و شاید کار را پیش نمی‌برند.

رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس ششم با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان محیط زیست کار را به یکدیگر حواله می‌دهند، یادآور شد: به طور مثال امکان ندارد که صرف معاینه فنی برای رفع آلودگی هوا کارساز باشد و از این طریق آلودگی هوا برطرف شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه مسئولان به جای دلسوزی برای سلامت مردم، مدیریت آلودگی هوا را به گردن یکدیگر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: باید در رابطه با مصرف انرژی، آموزش دقیق و فرهنگسازی درستی انجام شود و به طور مثال نماینده‌های مجلس از وسایل عمومی استفاده کنند.

وحیده طالقانی با اشاره به عملکرد معصومه ابتکار در سازمان محیط زیست تصریح کرد: تقریبا تمام بازه‌های زمانی مسئولیت این سازمان برعهده خانم ابتکار بوده؛ البته آقای محمدزاده هم باید بگوید که برای رفع آلودگی هوا چه کار کرده اما از سال‌های دهه 70 تاکنون به جز 4-5 سال، ریاست سازمان محیط زیست بر عهده خانم ابتکار بوده است.

این نماینده مجلس ششم افزود: من فکر می‌کنم اگر ایشان در محیط زیست خوب کار کرده بود، هوای شهر ما بهتر و سلامت مردم نیز تضمین می‌شد.

وی با طرح این پرسش که آیا سطح سلامت مردم با مدیریت آلودگی هوا بهتر شده یا بالعکس؟ تاکید کرد: خانم ابتکار کارنامه خیلی مثبتی نداشته است و به نظر می‌رسد مسئولان ابتدا باید متوجه مسئولیت سنگین خود بشوند و سپس آن را بپذیرند، طوری که توانایی به ثمر رساندن کار را داشته باشند.

*نظر وحیده طالقانی درباره کاندیداتوری اعظم طالقانی و بازگشت اصلاح‌طلبان

وحیده طالقانی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس دهم و تلاش برخی اصلاح‌طلبان تندرو و مجلس ششمی‌ها برای ورود به بهارستان خاطرنشان کرد: آنها (مجلس ششمی‌ها) تشریف بیاورند تا ببینیم دیگر چه کاری می‌توانند انجام دهند و چه شاهکاری خواهند کرد؟! البته نباید عمر مردم را هدر داد و باید بدانیم که خداوند ناظر بر اعمال ماست.

وی با اشاره به لزوم سلامت و توانایی جسمی مطلوب کاندیداهای مجلس برای عملکرد بهتر، درباره حضور اعظم طالقانی در این انتخابات گفت: درست نیست افراد با این وضع جسمی کاندیدا شوند،‌ اگر نمایندگان مجلس بخواهند مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند،‌ باید از سلامت جسمی کامل و کافی برخوردار باشند.

این نماینده مجلس ششم در پایان اخلاص، صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین رویکرد‌های مجلس دهم عنوان کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/NDUORT


ویدیو مرتبط :
سخنرانی خانم دکتر ابتکار رئیس محترم سازمان محیط زیست