ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بازیکنی که به هم پستی‌اش حسادت نمی‌کند


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.19 - 11:31

بازیکنی که به هم پستی‌اش حسادت نمی‌کند

آی اسپورت/ همین حالا در تیم پرسپولیس برخی بازیکنان هم پستی در ظاهر ماجرا رفاقت بسیار صمیمانه‌ای با هم دارند و همه جا با هم هستند؛ اتفاقی که سال‌های سال در این تیم و تیم‌های بزرگ دیگر کمرنگ شده یا اصلا از بین رفته بود. بازی کردن و توی چشم بودن برای هر بازیکنی در پرسپولیس و استقلال مهم است و بعضا بازیکنان به راه‌هایی برای حضور در ترکیب اصلی و دلبری از مربیان خود متوسل می‌شوند که شرم‌آور و اسفناک است اما در تیم فعلی پرسپولیس حداقل در مورد یک نفر می‌توان صداقت را در رفتار و گفتارش مشاهده کرد که اتفاق بسیار خوبی به حساب می‌آید.
مهرداد کفشگری که از ابتدای فصل با اعتماد برانکو بازیکن اصلی خط میانی تیمش بود بعد از بازی سوم فصل مقابل سپاهان- که دردسرهای زیادی برایش داشت - مصدوم شد و حتی بعد از مصدومیتش هم از روی نیمکت خیلی کم بلند شد و شانس بازی پیدا نکرد. کفشگری که بعد از بازگشت از مصدومیت تنها 15 دقیقه مقابل صبای قم بازی کرده و در 4، 5 بازی دیگر از روی نیمکت و پشت دروازه حین گرم کردن بازی هم تیمی‌هایش را تماشا کرده بارها ثابت کرده به هیچ وجه دنبال زدن هم پستی‌هایش نیست تا از این طریق خودش به ترکیب اصلی برسد.
کفشگری که حالا و با وجود آمادگی بدنی و فنی پشت خط نوراللهی و کمال کامیابی‌نیا مانده از همان ابتدای فصل می‌گفت برایش فرقی نمی‌کند چه کسی به میدان برود و کدام یکی از این سه نفر زوج خط میانی تیم‌شان را تشکیل دهند. شاید این حرف‌هایی که چند بار در مصاحبه‌های کفشگری تکرار هم شد در ظاهر یک شعار کلیشه‌ای به نظر می‌رسید اما شماره 18 سرخ‌ها در اصفهان نشان داد حرف و عملش یکی است. یک عکس از لحظات کوتاه بین وقت قانونی نود دقیقه‌ای و وقت‌های اضافه دیدار جام حذفی ثابت کرد کفشگری برای موفقیت تیمش تلاش می‌کند و در این راه به هم پستی‌اش هم کمک کرده تا در بهترین شرایط ممکن به بازی‌اش ادامه دهد. عکسی که صحبت از آن به میان آمد نشان می‌دهد کفشگری در شروع وقت‌های اضافه پاهای کامیابی‌نیا را در دست گرفت تا خستگی را از ساق‌های هافبک تدافعی پرسپولیس که بعد از ده نفره شدن تیمش بشدت تحت فشار بود در بیاورد و این چیزی جز رفاقت، صمیمیت و یکدلی را نشان نمی‌دهد.
کفشگری با این حرکت نشان داد بین او و کامیابی‌نیا صمیمیتی واقعی برقرار است و البته با نوراللهی هم که از سال قبل بسیار نزدیک و صمیمی است تا جایی که نوراللهی بارها به منزل او رفت و آمد می‌کرد و کفشگری از موفقیت‌های این بازیکن به وجد می‌آمد.
در ادامه این داستان دیروز کفشگری در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها بدون آنکه سوالی در خصوص هم پستی‌اش شود به کامیابی‌نیا بابت دعوت به تیم ملی تبریک گفت تا نشان دهد موفقیت هم پستی‌اش که از ابتدای فصل فیکس بوده و حالا به تیم ملی هم رسیده مثل خار در چشم او فرو نرفته و نگاه مثبتی به این قضیه دارد.
قطعا این رفتار می‌تواند یکی از عوامل منجر به موفقیت پرسپولیس در روزهای پیش رو شود و چنانچه در تمام پست‌ها این داستان مصداق پیدا کند برانکو با خیال راحت‌تری به کسب پیروزی در بازی‌های بزرگ فکر خواهد کرد.
البته مطمئنا اتفاقی که در فولاد شهر رخ داد و حتما برانکو نمونه‌ای دیگری از این دست را در درفشی‌فر و محل تمرین تیمش دیده و به خاطر دارد در ذهن او باقی خواهد ماند تا نسبت به شاگردانش شناخت بیشتری پیدا کند و بهتر بداند کدام یک از بازیکنان واقعا دنبال موفقیت پرسپولیس هستند و کدام یک بیشتر به منافع شخصی‌شان فکر می‌کنند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
بازیکنی که برای هر دو تیم شاهکار کرد.