سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پوست و مو/ ویتامین هایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند


پوست و مو/ ویتامین هایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند

جام نیوز/ یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه در افراد موی آنهاست اما چگونه می توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟ مصرف ویتامین ها در گذشته برای جلوگیری از ریزش مو بسیار توصیه شده است. در این مقاله سعی بر آن داریم تا اثرات مصرف ویتامین را بر ریزش مو مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل متعددی وجود دارند که باعث ریزش مو می شوند که از جمله آنها می توان به عفونت در بدن ، اختلالی که منجر به ریزش مومی شود ، عادات غذاخوردن ، استرس و سبک زندگی اشاره کرد. در صورت افزایش ریزش مو بهترین راه حل مراجعه به پزشک متخصص است تا بتوان جلوی آن را گرفت و یا آن را به حداقل رسانید.

ویتامین های مفید
چه درمانی را می توان برای ریزش مو برگزید؟ شایع ترین علت ریزش مو کمبود ویتامین در بدن است بخصوص ویتامین B. زمانیکه بدن دوز قابل توجهی از ویتامین ها را دریافت می کند ریزش مو بطور قابل توجهی کاهش می یابد. در این میان لیستی تهیه کرده ایم از ویتامین هایی که نقش مهمی در درمان ریزش مو ایفا می کنند که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

ـ ویتامین A : این آنتی اکسیدانی است که در ترشح سبوم سالم در پوست سر کمک می کند. گوشت ، محصولات لبنی، سبزیجات همانند هویج ، کلم ، اسفناج و میوه ها مانند هلو ، زرد آلو و روغن کبد ماهی از منابع ویتامین A هستند. ویتامین A جریان رتینوئیک اسید را در فولیکول مو توزیع می کند و البته در حال حاضر این ماده در بسیاری از محصولات مراقبتی مو یافت می شود.

ـ ویتامین B3 ( نیاسین ) : این نوع از ویتامین به گردش خون در کف سر کمک می کند. این ویتامین در جوانه گندم ، آبجو ، گوشت و مرغ یافت می شود.

ـ ویتامین B5 ( اسید پانتوتنیک ) : بعنوان پانتوتنات کلسیم نیز شناخته می شود که برای رشد و سلامت مو مفید است. این ویتامین عمدتا در زرده تخم مرغ ، شیر ، کبد ، کلیه ( دل و قلوه ) و سیب زمینی یافت می شود.

ـ ویتامین B6 : این ویتامین برای تولید ملانین مهم است و سلامت موها را تضمین می کند. در غلات سبوس دار ، زرده تخم مرغ و ارگان های گوشت یافت می شود البته نباید فراموش کرد که مصرف بیش از حد آن سبب بی حسی اعضای بدن می شود.

ـ ویتامین B12 : این نوع از ویتامین موجود در شیر ، ماهی ، تخم مرغ و مرغ است و به پیشگیری از ریزش مو کمک می کند. B12 خود بخشی از مو است. این ویتامین عمدتا در مواد غذایی غیر گیاهی موجود است و افراد گیاهخوار معمولا از کمبود ویتامین B12 رنج می برند.

ـ ویتامین C : برای داشتن موهایی سالم ویتامین C مفید می باشد. مرکباتی نظیر پرتقال ، لیمو و توت فرنگی رایج ترین منبع غنی از این ویتامین هستند. از جمله مواد دیگر می توان به فلفل سبز ، سیب زمینی و سبزیجات دارای برگ سبز اشاره کرد که حاوی ویتامین C هستند.

ـ ویتامین D : مصرف ویتامین D مانع از ریزش مو می شود زیرا سلول های موجود در امتداد ساقه ی مو را تقویت می کند. نور خورشید یک منبع بزرگ برای این ویتامین است. همچنین ویتامین D در محصولات لبنی ، سبزیجات با برگ های تیره و غذاهای دریایی نیز یافت می شود.

ـ ویتامین E : این ویتامین سبب افزایش گردش خون در پوست سر می شود که به نوبه خود رشد مو را در پی خواهد داشت. دانه های خام ، روغن گیاهی سرد فشرده ، روغن جوانه گندم ، آجیل و سبزیجات برگ سبز یک منبع طبیعی برای این ویتامین بشمار می آیند. این ویتامین فولیکول های مو را تحریک می کند و سبب افزایش عروق در بدن می شود.

ـ بیوتین : معمولا بعنوان ویتامین H شناخته می شود. این ویتامین مانع از سفیدی و ریزش مو می شود.غلات سبوس دار ، جگر ، شیر و برنج حاوی بیوتین هستند.

ـ اسید فولیک : اسید فولیک یا ویتامین B9 از جمله ویتامین های محلول در آب هستند که بطور طبیعی در آب مواد غذایی یافت می شود. اسید فولیک تعداد گلبول های قرمز را افزایش می دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
درباره ریزش مو - مصاحبه ویدئویی پوست نیوز با دکتر لطفی