سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمارهای قابل توجه ثبت احوال: از تعداد کاربران تلگرام در کشور تا اعلام سن مجاز به شرکت در انتخابات


ایسنا/ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در تلاش هستیم که امکان استعلام پیامکی شماره ملی افراد در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان فراهم شود. البته ما به مردم توصیه می‌کنیم کارت شناسایی ملی یا کارت هوشمند ملی را به منظور رأی دادن ارائه دهند.

محمد ابراهیم طریقت در نشست خبری که امروز در سازمان ثبت احوال برگزار شد،‌ افزود: افراد 18 سال به بالا می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و افرادی که قصد سوء استفاده از اوراق هویتی را داشته باشند این امکان از آنان سلب می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است رأی دهندگان از آخرین شناسنامه صادر شده خود به منظور رأی دادن استفاده کنند؛ چرا که ممکن است برخی افراد بیش از یک شناسنامه داشته باشند.

وی در ادامه گفت:‌ ستاد انتخابات کشور از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در زمینه احراز هویت بهره می‌برد و افرادی که 18 سال به بالا و در قید حیات هستند فقط یک بار و در یک حوزه انتخابیه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و همراه داشتن کارت شناسایی ملی یا کارت هوشمند ملی الزام است.

طریقت اضافه کرد: کارت ملی دارای بارکدی است که بدون اشتباه و با سرعت بالا شماره ملی فرد را به کار می‌گیرد تا اطلاعات رأی دهنده از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بازیابی شود و بعد از رأی دادن مشخص می‌شود که فرد در یک نقطه از کشور رأی داده و امکان رأی دادن مجدد او سلب می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: بعد از انتخابات ظرفیت مهمی در کشور برای اشخاصی که به عنوان کاندیدا یا احزاب، مسئولان و یا تحلیلگران از سوی سازمان ثبت احوال به وجود می‌آید و اطلاعات رأی دهندگان را با حفظ محرمانگی می‌توان در اختیار آنها قرار داد. این اطلاعات شامل گروه سنی و جنسی مشارکت کنندگان در انتخابات می‌شود و آنرا در اختیار ستاد انتخابات کشور می‌گذاریم تا بر اساس ظرفیت‌های قانونی از آن بهره برده شود.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور دارای شناسنامه نمونه جدید پایگاه محور هستند، اظهار کرد: از سال 85 به متولدان و افراد 15 سال به بالا شناسنامه‌های جدید داده شده است و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور آخرین شماره مسلسل را در اختیار اعضای صندوق‌های رأی می‌گذاریم.

وی اضافه کرد: 160 هزار ایستگاه کاری، به پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور وصل هستند؛ اما متاسفانه برخی از پایگاه‌ها کپی اطلاعات را نگهداری می‌کنند این در حالی است که ممکن است فرد شناسنامه خود را عوض کند و با تعویض شناسنامه شماره مسلسل آن نیز تغییر می‌کند و اگر فرد مجددا به پایگاه‌ها مراجعه کند ممکن است متصدیان پایگاه به اطلاعات کپی استناد کنند و نتوانند شماره مسلسل را متوجه شوند.

طریقت اضافه کرد: در کمیسیون دولت الکترونیک مصوب شد که پایگاه‌ها کپی اطلاعات را نگهداری نکنند و سعی داریم در احکام برنامه ششم توسعه این موضوع را مصوب کنیم.حتی ما نگهداری کپی غیر الکترونیک اطلاعات افراد را نیز ضروری نمی‌دانیم.

وی توصیه کرد:‌ افرادی که به هر دلیلی تاکنون هیچ نوع کارت شناسایی دریافت نکرده‌اند لازم است هرچه زودتر برای دریافت آن اقدام کنند. کمتر از دو میلیون نفر از افراد 18 سال و بالاتر شناسنامه عوض کرده‌اند، ولی نه کارت شناسایی ملی را دارند و نه کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تجدید میثاق مدیران و کارکنان ثبت احوال کشور